Varshi Creative Commons License 2022.01.02 0 0 123002

Annyit tudsz tenni, hogy "terelgeted". Pl. azt az autót támogatod ($), ami szerinted biztonságosabb, jobb döntés. Amelyiket olcsóbb fenntartani, ill. javítani, esetleg törés esetén feltámasztani.

 

Nyilván vannak alulmotorizált autók, egy 1.2-es Grandét nem is javasolnék. Az 1.4 8V is városba jó, sőt ott a rövid váltónak hála meglepően jó, nem 77 lónak érződik. Városon kívül meg nem szabad előzni addig, amíg jönnek szembe, és akkor mindegy, hogy 11-12 mp kell neki 80-ról 120-ra (óra szerint). De attól, hogy mondjuk 95 ló van benne, nem fog tudni hirtelen minden előzési szitut megoldani erőből. Ahhoz még 200 ló se biztos, hogy elég, ezt kell elsőre megtanulniuk. (Hogy a gázelvétel és visszasorolás szinte mindig sokkal biztonságosabb, mint teligázt adni.)

 

Amúgy statisztika, hogy a jogsi utáni első években nem kiugró a fiatalok baleseti aránya. Az 5. évnél kezd megugrani, amikor már azt hiszik, hogy van rutinjuk. Azt úgyse fogod tudni elkerülni, hogy "versenyezzen", ha éppen akar. Szerintem csak _túl_ erős autót nem szabad adni alá hirtelen, lehetőleg legyenek meg a fokozatok. +/- 20 ló nem a világ, nem azon fog múlni, hogy nyugodtan alhatsz-e, ha későn jön haza.

Előzmény: amator11 (123001)