Postás Trabantok története.
Kb. 1978 körül (az évszámot nem tudom) a Posta vett 50 vagy 60 db Trabant kombit.
Ilyeneket.
Első hiba = nem zöldek voltak hanem fehérek.
Második hiba = Nem PF xx-xx rendszámúak voltak hanem PA 05-xx rendszámúak.
Ez igen fontos hiba volt mert addig a szüttyős Moszkvics 433-cal járó postás ifjakat nem b@gatta a rendőr, ezzel meg lépten-nyomon megállították őket.
Okkal.
Lásd az itteni 27.787-es hozzászólást.
Az 50-60 db Trabant kombiból kb. 10 db ügyintézői kocsi lett.
De kb. 50 db-t szétosztottak a megye székhelyek között, ahol Moszkvics/Izs kiváltó szüttyős autót kivántak belőlük csinálni.
Nem jött be.
Már az Izs 2715 se tudta azt a minőséget amit elődje a Moszkvics 433 tudott.
A Trabant kombi meg pláne nem.
Egy Trabant kombit nem arra gyártottak, hogy 17-22 éves ifjú fiúk üssék-vágják a város utcáin felvágva lányok és más közlekedők előtt.
Pláne nem sok kezes üzemmódban.
Amig egy Moszkvics 433 kibírt 5-7 évet is szüttyős munkában, addig a Trabant Kombi 2 év alatt selejt lett.
Nem lett a posta meghatározó autója.
Nyom nélkül tűnt el a Posta életéből.
Egy-két olyan bácsi aki már akkor is a Posta Gépjármű üzemeinél dolgozott, talán még emléxik rájuk de a többségnek még emlék foszlányai sincsenek a Postás Trabantokról.
------------------------------------------------------------
más
Egy-egy megyeszékhelyen 4-8 szüttyős dolgozott.
Kisebb városokban nem volt külön szüttyős, ott a csomagos Barkaszos ürítette a levélszekrényeket is.
Falvakban pedig a járati a kocsi, a jegyzékelős Robur vitte el a helyi postáról az ott feladott leveleket.
Budapesten kb. 800-900 db levél gyűjtő szekrény volt.
Ezeket kb. 70 db Moszkvics 433 ürítette.
A szekrénykék kb. 30-40%-t naponta kétszer.
A többit naponta egyszer.
A szekrények kb. 10%-t csak hetente kétszer-háromszor ürítették.