trizs77 Creative Commons License 2021.12.18 0 5 54439

Postás Trabantok története.

 

Kb. 1978 körül (az évszámot nem tudom) a Posta vett 50 vagy 60 db Trabant kombit.

 

Ilyeneket.

 

Első hiba = nem zöldek voltak hanem fehérek.

Második hiba = Nem PF xx-xx rendszámúak voltak hanem PA 05-xx rendszámúak.

 

Ez igen fontos hiba volt mert addig a szüttyős Moszkvics 433-cal járó postás ifjakat nem  b@gatta a rendőr, ezzel meg lépten-nyomon megállították őket.

Okkal.

Lásd az itteni 27.787-es hozzászólást.

 

Az 50-60 db Trabant kombiból kb. 10 db ügyintézői kocsi lett.

De kb. 50 db-t szétosztottak a megye székhelyek között, ahol Moszkvics/Izs kiváltó szüttyős autót kivántak belőlük csinálni.

 

Nem jött be.

Már az Izs 2715 se tudta azt a minőséget amit elődje a Moszkvics 433 tudott.

A Trabant kombi meg pláne nem.

 

Egy Trabant kombit nem arra gyártottak, hogy 17-22 éves ifjú fiúk üssék-vágják a város utcáin felvágva lányok és más közlekedők előtt.

Pláne nem sok kezes üzemmódban.

 

Amig egy Moszkvics 433 kibírt 5-7 évet is szüttyős munkában, addig a Trabant Kombi 2 év alatt selejt lett.

 

Nem lett a posta meghatározó autója.

Nyom nélkül tűnt el a Posta életéből.

 

Egy-két olyan bácsi aki már akkor is a Posta Gépjármű üzemeinél dolgozott, talán még emléxik rájuk de a többségnek még emlék foszlányai sincsenek a Postás Trabantokról.

 

------------------------------------------------------------

 

más

 

Egy-egy megyeszékhelyen 4-8 szüttyős dolgozott.

Kisebb városokban nem volt külön szüttyős, ott a csomagos Barkaszos ürítette a levélszekrényeket is.

 

Falvakban pedig a járati a kocsi, a jegyzékelős Robur vitte el a helyi postáról az ott feladott leveleket.

 

Budapesten kb. 800-900 db levél gyűjtő szekrény volt.

Ezeket kb. 70 db Moszkvics 433 ürítette.

A szekrénykék kb. 30-40%-t naponta kétszer.

A többit naponta egyszer.

A szekrények kb. 10%-t csak hetente kétszer-háromszor ürítették.