Hát ha minden igaz (és ha nem, akkor valami szaki kijavít), bizberészetileg már a D70-nel idehaza is bejött, hogy csak jobb és bal szára van a váltónak.
Azon lehet lamentálni, hogy a karácsonyfák alá és fölé biggyesztett fehér és sárga számok láthatósága milyen (egyébként egy bizonyos karbantartási szint felett igen jó), meg azon is, hogy ha felül van egy fehér, meg alul egy sárga szám, akkor közöttük minek világít még öt fény, de így kerek a logika, egységesség jeligére.
Sajna még ez sem igaz. Más vasutakkal ellentétben a MÁV-nál felül van az előjelzés, alul pedig az önmagára vonatkozó jelzés, és mindkettő sárga. A középső karácsonyfát illetőleg pedig csak azért megtartani az értelmetlenségig lecsupaszított OSzZsD-jelzést (t.i. szabad max. 40-nel, a következő jelzőn M! várható), és azt számokkal összevissza módosítgassuk, hogy kompatibilisek legyünk...
Ezért volt teljesen logikus, amit a németek a Ks-sel, és még ennél is logikusabb, amit a románok a TMV-vel bevezettek. A számkijelzők közül kidobták az okafogyott karácsonyfákat, és behelyettesítették egy minimáldizájn jelzésrendszerrel, ami hétmérföldről látható: ha zöld, mehetsz; ha villog a zöld, lassítani kell, és nézheted az indikátorokat, hogy éppen mennyire :)
Úgy vélem, itthon ennek az elég korlátozott vb képességek voltak a kerékkötői
Hát ami azt illeti, a hazai vb-nál jobb képességekkel rendelkező INDUSI sem ilyesmire lett kitalálva. Aztán a németek mégis viccesen megoldották: mérik a vonat sebességét, összehasonlítanak, és ha baj van, behazudnak egy vörösjelző-meghaladást (mármint nagyobb sebességtartományban; alacsonyabb sebességeknél együtt élnek az INDUSI korlátaival).