dimelo Creative Commons License 2021.12.15 0 3 54988

A hiányzó M4 csomópontról legutóbb november 23-24-én értekeztünk.

De azt "elsodorta" az M100 körüli hype...

 

Az M5 Csengele "rejtett" csomóponttal kapcsolatos kérdések úgy tűnik "meghallgatásra" találtak (MTI):

"Csengele környéki közúthálózat közötti közvetlen kapcsolatot a Strabag Általános Építő Kft. alakította ki a Magyar Közút Nzrt. beruházásában.

A Csongrád-Csanád megye és Bács-Kiskun megye határán található helyszínen mintegy nettó 198 millió forintból megépült 467 méternyi új út – derül ki a közbeszerzési adatokból."

 

Ha így van, akkor az a költségekre vonatkozó miniszterhelyettesi nyilatkozatot cáfolja.

 

Elnevezés: Közúthálózat felújítás 2020-2024-DA-10. VÚNY

Rész száma: 50

II.2.2) További CPV-kód(ok):

Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék

Fő tárgy: 45233140-2

II.2.3) A teljesítés helye:54 NUTS-kód: HU333

A teljesítés fő helyszíne: M5 autópálya, Csengelei pihenőhely, 54121 j. út és

50494 j. út között, valamint 54121 j. út és 50495 j. út között

II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:

M5 autópálya Csengelei pihenőhely közúti hálózatba illesztése összesen 467 méter hosszban.

A szerződés/rész eredetileg becsült összértéke: 198991876

V.2.1) A szerződés megkötésének dátuma: 2021/09/02

 

Tehát a kivitelezésre 3 hónap jutott, ami 467 m út megépítésére reális,

ami a költségeket illeti: 426 millió Ft/ km

 

Az agrárminiszter-helyettes parlamenti államtitkár februárban félretájékoztatta a közvéleményt...

"A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg."

 

Jó ég: ÖTSZÖRÖS (nagyságrendi) tévedés!

 

Akkor februárban még hihettük (volna), hogy ez "csak a szokásos" drágulás, és emiatt volt évtizeden is túl a döntéshozatal,

de ha "csak" 199 millió Ft volt, akkor megdöbbentően pitiáner a döntés késleltetése, ugyanakkor eltúlzott a megünneplése is.

 

Mint ahogy a rejtett csomópont jelentősége is nagyobb, mint a kiviteli költsége.

 

"Száz vasutat, ezeret, csináljatok, csináljatok..."

írta Petőfi a XIX. században.

 

A XXI-ben lehetne minél több autópályán (rejtett) csomópont is...

 

De, mint az Újszilvás M4 elborzasztó példája jelzi: még a meglévő összekötő utat is beszántották,

hogy azután (az újratervezéssel töltött évek múlva) mégis engedélyezzék...

 

...és akkor még nem is írtunk tucatnyi más helyszínen is hiányzó felhajtókról.

 

 

 

 

Előzmény: nyebojsza (54987)