ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.14 0 0 26329

De, éppen az elég törvényszerű, legalábbis amíg a kőolajszármazékok jelentős szerepet visznek a meghajtásban.


Az egy másik kérdés, hogy városi szinten a fűtés vs. egyéni gépjárműves közlekdés vs. tömegközlekedés összehasonlításban alighanem még mindig a sok korszerűtlen fűtési rendszer miatt még mindin magasan a fűtés viszi a prímet. Az ezzel kapcsolatos kritikával egyetértek, jó lenne többet tenni a korszerűbb fűtés irányába, hőszivattyútól a kondenzációs kazánon át a faelgázosító kazánokig elég széles a választék.

 

Legjobb tudásom szerint a fejenkénti kibocsátásban a félig telt busz hasonlítható a 4 főt szállító autóhoz, ld. pl.

https://www.unilinkbus.co.uk/travel-bus-help-improve-our-citys-air-quality

 

Nyilván a buszoknál is kerülendő a sok üresjárat, aminek van valamennyi korlátja (külső területek kevesebb utasa), de ezeket a korlátokat ügyes forgalomszervezéssel, rövidített betétjáratokkal bőven lehet kezelni.

És valahogy elég sok utas nélküli autót látok a városban csak sofőrrel, velük az 1/8-ig töltött buszok az összehasonlíthatóak, mármint az EURO6-ot az EURO6-hoz! Tegyük hozzá, nem csak buszból futnak bontószökevények...

 

Előzmény: XNC (26328)