Fidusz Creative Commons License 1999.12.28 0 0 3919

Mi vagyunk a sötét lovak"

Jordan: Herbert tönkreteheti Irvine-t

Eddie Jordan Forma--1-es csapatfőnök a Karib-tenger szigetein tölti
napjait, azonban nem zárkózik el a külvilágtól, szívesen ad nyilatkozatot
az őt meglátogató újságíróknak. Az ír menedzser legutóbb a jövő évi
esélyekről beszélt.

,,Még mindig Mika Häkkinen és Michael Schumacher a világbajnoki cím
két legnagyobb esélyese, de mi vagyunk a sötét lovak, és ez nekünk
kedvez -- kezdte a tizedik Forma--1-es születésnapját 2000-ben ünneplő
Jordan-csapat alapítója és tulajdonosa. -- Bármi lehetséges, minden
feltétel adva van ahhoz, hogy jövőre már mi is a konstruktőr-vébé első
helyéért harcoljunk."

Jordan szavai nem alaptalanok, hiszen Heinz-Harald Frentzen idén két
futamgyőzelemmel és a pilóták pontversenyének harmadik helyével
boldogította főnökét. A német jövőre a visszavonuló Damon Hill helyére
érkező Jarno Trulli társaságában képviseli a ,,sárga csapatot".
Bizakodásra ad okot az olasznak az eddigi teszteken mutatott remek
produkciója is, Trulli minden bizonnyal többet tud majd hozzátenni az
istálló szerepléséhez, mint az utolsó évében már igencsak motiválatlan
Hill. Jordan ugyanakkor azt is figyelembe veszi, hogy a télen a
középcsapatoknál is jelentős változások történnek.

,,Nehéz megítélni, hogy az élmezőny közvetlen üldözői mennyit
fejlődnek a téli szünet alatt. Ha nem építünk szenzációs autót, akkor
nem csak a Ferraritól és a McLarentől maradunk le, hanem a minket
üdözőket is nehéz lesz megverni. Ez lesz a tizedik évünk, tudjuk már,
milyen érzés a győzelem, és nem tudunk betelni vele" -- fogalmazott
Jordan.

Az ír az eddigi kilenc éve alatt több jeles pilótát hozott a Forma--1-be,
köztük Michael és Ralf Schumachert, Rubens Barrichellót és Eddie
Irvine-t. Utóbbi idén a Stewartból Jaguarrá alakuló istállóhoz szerződött,
és Jordan bevallotta, félti honfitársát az új kalandtól.

,,Eddie hatalmas rivaldafényben ment a Stewarthoz, nagyon kedvező
kontraktust kötött, ám nem hiszem, hogy élvezni fogja azt, amiben ott
része lesz. Johnny Herbert nagyon megveri őt a pályán, ezért idegessé,
zaklatottá válik majd. A jerezi teszteken Johnny sokkal jobb volt nála,
nem csodálkoznék, ha ez az ausztráliai szezonkezdet után is így
lenne" -- nyilatkozta Jordan, aki Herbertet is jól ismeri, hiszen a pilóta
1987-ben az ő csapatában nyerte meg a brit Forma--3-as bajnokságot.

Az angol pilóta egyébként a 13. helyet foglalja el azon a listán, amelyet
a Motoring News című brit lap olvasóinak a szavazatai alapján állítottak
össze. Az évszázad legjobb autóversenyzője a voksolás alapján a brazil
Ayrton Senna lett, aki a McLarennel háromszoros volt Forma--1-es
világbajnok. Mögötte a kronológiailag első ,,repülő skót", azaz Jim
Clark, illetve Nigel Mansell végzett.

A sajátságos listán Michael Schumacher az 5., Damon Hill a 9. helyet
szerezte meg. Érdekesség, hogy az ifjabbik Hill hat hellyel megelőzi
édesapját, a kétszeres világbajnok Grahamet. A kívülállónak ezek után
még furcsább az a tény, hogy a britek szerint Niki Lauda csak a 20.,
Alain Prost pedig nála is hátrébb foglal helyet a sorban. A nem
Forma--1-es pilóták közül a legelőkelőbb helyen a skót Colin McRae áll,
a volt rali-világbajnok a negyedik.

***

A The Sunday Telegraph szerint Rupert Manwaring 50 millió dollárt
ajánlott az Arrows-istálló részvényeinek 51 százalékáért. A szakember,
aki egykor a Tyrrellnél jeleskedett, majd a Honda félbeszakadt
csapatépítési programjában vállalt szerepet, Nick Samengo-Turner
pénzügyi szakértő segítségével próbálja felvásárolni a csapatot. A
bankárról érdemes tudni, hogy Bernie Ecclestone, a Forma--1 ,,ura"
ajánlotta Manwaringnek.

Szegény Tom Walkinshaw az utóbbi időben többször is hangoztatta,
hogy nem eladó a csapata, azonban úgy tűnik, érdeklődő mindig akad.
Manwaring célja eredetileg egy új csapat létrehozása volt, de pénzügyi
tanácsadója meggyőzte őt arról, hogy egy másik team felvásárlása a
számára járható út.

Az Arrows részvényei jelenleg három csoportra oszthatóak. Huszonöt
százalék Walkinshaw-é, ötven a Morgan Grenfell banké, huszonötnek
pedig gyakorlatilag még nincsen gazdája, jogilag a nigériai Malik Ado
Ibrahim herceg tulajdona. Walkinshaw a Stewart révén ismertté vált
HSBC pénzügyi csoportot már megbízta azzal, hogy értékesítse ezt a
részletet.

A csapattal kapcsolatos hír, hogy a jövőben a Baan nevű cég fogja
ellátni az Arrowst számítógépes programokkal. A vállalat -- amely a
Malajziai Nagydíj előtt kötött szponzori szerződést a leafieldiekkel -- a
szerződésben garantálja, hogy az alkatrészek előállítása 30 százalékkal
kevesebb időt vesz majd igénybe. Ez fontos Walkinshaw-ék számára,
hiszen a team alkatrészeinek nagy részét házon belül gyártják