Elvileg vissza akarják hozni az egyedi kocsirakományos forgalmat.
Nos, ha egy 10-12 csoportos tolatós vonatot kell összeállítani, finomra rendezni, vele az állomásokat, rakodóhelyeket kiszolgálni ráadásul különböző kocsitípusokból, az kicsit bonyolultabb móka lesz majd egyszemélyes vállalatként. No és persze majd fékpróba is kell minden egyes állomáson, no meg műszaki vizsgálat az újonnan besorozott kocsiknál.
Ugyan a papírmunkát, (fuvarokmány kezelés, terhelő számítás és egyéb ilyen-olyan adminisztrációt valóban el lehet végeztetni központilag, még a tolatómozdonyt is lehet távvezérelni, akár te is megteheted a távvezérlóvel a nyakadban, de ott még nem tart a vasút tudománya, hogy telefonos ráolvasással távgyógyítani lehessen egy hibás féktömlőt, vagy ilyen módon pótolni egy a vagon oldaláról lepottyant veszélyes árus nagybárcát vagy jelölést.
Kell tehát a létszám a fokozott élőmunka igény miatt.
Ebből a szempontból a digitális automata kapcsoló (DAC) amivel a németek meg a labancok kísérleteznek, igen nagy előrelépés és segítség lenne a folyamatok meggyorsításában.
A 10 centi havas kijelentéseden jót mosolyogtam... igen bátor kijelentés, amikor jelenleg, a hazai viszonyok között, már 2 centi is a forgalom teljes bedőléséhez tud vezetni :)