Bábolnán dolgozott egy mérnök aki valamelyik közeli faluban lakott.
Ő volt rendkívül nagy TATRA mániás.
Elmondása szerint édesapja vett egy állami cégtől leadott/lefutott TATRA 603-t amit mindíg szerelni kellett.
Apukája helyett Ő szerelte.
Amikor már Ő is vehetett saját autót egyből TATRA 613-t vásárolt.
Nem volt egyszerű megvennie.
Nem volt egyszerű hazahoznia Lengyelországból Magyarországra, vámoltatni, levizsgáztatni.
De végigcsinálta.
Itthon mindenki csak egy dolgot kérdezett tőle : Mennyit fogyaszt ?
Sokat járt TATRA találkozókra.
Mivel meggy bordó metál színű volt a kocsija sokaknak tetszett.
Hobbiból tartotta de azzal járt munkába is.
Majd vett még egyet.
Azt egy családtag használta.
Sajnos a családtag rövidesen meghalt.
Nem közuti balesetben.
Egyik találkozón odament hozzá egy német főszer aki Németországban a dán határnál lakott.
Mondta, hogy Ő megvenné a mérnök úr - immár feleslegessé vált - második TATRA 613-as kocsiját ha átmotorizálja neki dízel üzeműre.
(ekkor kerültem én bele a történetbe)
Ő elvállalta és megcsinálta.
Itt se a munka volt nehéz hanem az adminisztráció.
Került a TATRA 613-ba egy VW (audi) dízel motor hátra.
Persze már vízhűtéssel nem léghűtéssel.
A német úr igen nagyvonalúan fizetett, majd elgurult a régi/új de már dízel üzemű TATRA-613-mal a naplementébe.
Ez valamikor a '90-es évek elején-közepén történt.