DJ. Bakter Creative Commons License 2021.11.20 -4 5 470431

Nagyon jó cikk, és szépen kiviláglik belőle, hogy a politika csak folyamatosan a hatásvadász bullshit szöveget nyomja, de valójában érdemi lépésekre csak akkor kerül sor, ha az a tőkének érdeke.

A pénz ömlik, de hatása nem sok.

Minden nap azt halljuk #gretathunbergtől és hasonló hozzá nem értőktől, hogy mekkora baj a környezetszennyezés. Ok, igaz.

Ha tényleg annyira környezetbarát a vasút, és itt a lehetőség, akkor miért nem élünk vele?

 

Az egyik legkárosabb az ETCS rendszer: van is meg nincs is, marha sokba is kerül, haszna sincs. Legalábbis az előző 15 év produkciója alapján nem sok. Persze most mindjárt válaszol nekem az a 3-4 nick, aki megmagyarázza, hogy amikor majd működni fog, akkor milyen jó lesz. És az mikor lesz? [ nekem mindig jövő decembert mondanak, amikor kérdezem. 8 éve :))) ]

 

Egy dolog megütötte a szememet a cikkben, ami - számomra - ellentmondás: először előadja, hogy nem készülnek a korridorok, és nincs rendes, összefont európai hálózat. Utána meg nekimegy a Brenner projektnek, mint az egyik, országokon átívelő mintaprojektnek; nem nagyon készült Európában országokon átívelő bázisalagút (a csalagút volt ilyen). Az egyik legfontosabb európai korridor, vagy talán az jó megoldás, hogy 30 ezreléken húzzák fel a tehervonatokat 50-60-nal? Vagy akkor a fejlesztés is rossz, meg a helyben topogás is?

Előzmény: rm40 (470426)