illesf Creative Commons License 1999.12.22 0 0 2691
„Az akkori uralkodóknál ez a Nyugatiba érkezés nem szerelem kérdése volt: a bécsi vonal a Nyugatiba érkezett
Pozsony-Szob-Nagymaros-Vác felől. Ezért a Nyugatiban van a királyi váró. A mostani Komárom-Tata-Budaörs vonal
egy harmadrangú vicinális vonal volt, nem uralkodóknak való eljutási időkkel. A másik királyi váró meg Gödöllőn van a
mai napig, hiszen ott volt Erzsébet királyné kastélya. A kettő közé kellett a Király(né)vágány. :) ”

Hát azért harmadrendü vicinálisnak nem nevezném.... MOndjuk úgy, hogy olyan elsőrendü fővonal, aminek nem Budapest és Bécs összeköttetése volt a fő szerepe. Különben minek építették volna még már a múlt század végén a második vágányt, amikor más, általában nagyforgalmúnak tartott vonalakon (Bp-Nagyvárad-Kolozsvár, Bp-Arad-Brassó) még nem is nagyon, vagy csak részben volt?

Előzmény: John Howard (2452)