trizs77 Creative Commons License 2021.11.18 0 5 106583

A Volánbusz a '70-es évek közepén, Pest megyében közel 20 településen végzett helyi (városi) személyszállítást.

Döntően Ik-66-os, kétajtós buszokkal.

 

Pár helyen megpróbálkoztak az Ik-66 kontra Ik-266-os cserével mikor az első Ik-266 sorozat beérkezett.

Nem sok sikerrel.

 

Majd az évtized kb közepéig, azaz 1975-1977-1978-ig  kellett várni amikor gyári új Ik-260-os buszok érkeztek, a Pest megyei városokba helyi járati munkára.

 

Amikor 1980-ban (?) a BKV egyszerre leselejtezett kb. 100-150 db csak 4-5-6 éves városi buszt (vegyesen szólókat és csuklósokat) akkor a Volánbusz ebből a kontingensből inkább csuklósakat kért az utolsó Ik-620 csuklósok kiváltására.

De érkezett azért használt 260-as is a BKV-tól.

 

Ezeket átfestették sárgára és különösebb felújítás nélkül mindjárt harcba küldték őket.

A BKV-tól átvett 260-sok először nem bérbuszként vagy szerződésesként jártak, hanem lehúztak 2-4 évet a Volánbusz Pest megyei városi helyi járatain.

Három ajtósként.

 

Majd jött a vácegresi átalakítás, legtöbbjüket átépítették kétajtósra + végig székezték 2+2 ülésesre és valóban a Bérautóbusz üzletágnál fejezték be földi pályafutásukat.

 

Váltó.

A vácegresi átépítésig általában maradtak prága váltósok.

Ott kaptak botváltót és a Bérautóbuszhoz legtöbbször már botváltóval kerültek.

 

 

 

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (106581)