scsabi Creative Commons License 2021.11.11 0 2 53890

Ez egy érdekes sztori volt, ami a furcsa, hogy az oroszok MMZ-554-eseket hoztak ilyen munkára. A ZiL-130B alvázra épített MMZ-554 eredeti gyári típusmegnevezés szerint "сельскохозяственных самосвал", azaz mezőgazdasági önürítő tgk. volt (ezért is tettem be lejjebb az IFApótló ZILre válaszul). Az ehhez járó pótkocsi is billenőplatós volt. A rövid tengelytávolságú ZiL-130D alvázra épített MMZ-555 volt a "строительный самосвал" az építőipari önürítő tgk.

_______________________________

 

A "mi időnkben" az első év végéig minden autógépész és közlekedéstechnika szakosnak meg kellett a C-t szereznie (aki alkalmas volt rá egészségügyileg), a többi közlekedésgépész szakon meg legalább B-t. A 180 fős első évfolyamból induláskor négyünknek volt csak C-je, a gyakorlatról meg ne beszéljünk. Mindazonáltal a BKV szervezett kihelyezett D-s tanfolyamot (akiknek már volt C-je), ha az ember vállalt két év másodállású sofőrködést (meghatározott minimális havi óraszámmal). Erre viszont akkora túljelentkezés volt, hogy én már nem is fértem bele a keretbe, pedig szerettem volna.

Előzmény: trizs77 (53883)