Turistaövezetekben, sétálókban megy ez a kínlódás itt a belvárosban, de ott minden 3x annyiba is kerül.
Hogy valami az "autók miatt élhetetlen" ez egy újhullámos marhaság, sőt rengeteg tevékenységet és városi életet taszít az autók kizárása.
Nyilván ez a szórakozóhelyes, turistás, erbéenbé lakásos (komplett házas) negyed, ez megy(kivéve mikor járvány van, mert akkor olyan, mint valami katasztrófafilm forgatási helyszíne) , és az autók kizárásával tkp. ez is volt a cél.
Mivel az országnak nincsen számottevő szellemi, anyagi, fizikai, saját ipari erőforrása, az egyik húzóágazat a tömegturizmus, ami beáramoltatja a pénzt és letermeli a hasznot, amihez már nem elég pár szálloda, kellett a bulinegyed-belváros meg a stb.
De ahol effektive emberek laknak, rohannak reggel időre munkába, építtetik a fürdőszobát, haza szeretnék vinni a bútort, az ajtót, a csempét, a beteg kutyát vagy nagymamát, a nagybevásárlást, ott minden ködös vízióval szemben egyszerűen nem működik ez a sétáló és autó sehol történet.
Vannak olyan kultúrkörök és modellek, ahol ez jobban működtethető, mert az emberek a lakásukat sokkal inkább bérelt apartmannak tekintik, nem csempéznek, mert mit csempézzek más ingatlanán, nem főznek, nagy bevásárolnak, mert minek főzni, hát étteremben kell enni,..... az egy másik világ.