Zoli1949
2021.10.27
|
|
0 0
4932
|
Szia Ádám!
Az első generációnak esztergált ütközője volt. Ez vonatkozik a mozdonyra és a vagonokra is. A személyvagonok kékesszürke színűek ( többféle árnyalattal ) és az ablakok festékkel keretezettek voltak A tetők és a postavagon szürkék ( szintén árnyalatnyi különbségekkel ) voltak. Más színű tetővel csak a későbbi, színes szériában készültek A kérdéses tető valószínűleg a Pannónia szériagyártásakor készülhetett, mert ilyen színű tetővel festett piros Pannónia személyvagon már volt a kezemben. Mivel a Pannónia gyártásával az Előre gyártása nem állt le, biztosan előfordulhatott ilyen színű tető festése is, ha éppen ilyen festék volt raktáron. Konkrétan - öcsémmel együtt 1959 karácsonyán kaptunk szüleinktől egy Előre készletet, amiben már zöld színű postavagon volt krém színű tetővel két kék színű személyvagon kíséretében. Harmadik generációs zöld színű ( 110 V - os ) PéVé típusú trafó szolgáltatta a feszültséget. A mostani gyakorlatommal már tudom, hogy ezek univerzális trafók, amiknél a primer tekercs két 110 V -os részből áll. Párhuzamosan kötve 110 V -ra, sorban kötve 220 V- os hálózatra is jók. A szekunder teljesítményük mindkét kötésnél ugyanaz. Egyébként a gyártástól eltelt majdnem hetven év során bármikor cserélődhettek az alkatrészek a korábbi tulajdonosoknál.
Üdv: Zoli |
Előzmény: Nagyadamka (4923)
|
|