Zoli1949 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 4932

Szia Ádám!

Az első generációnak esztergált ütközője volt. Ez vonatkozik a mozdonyra és a vagonokra is. A személyvagonok kékesszürke színűek ( többféle árnyalattal ) és  az ablakok festékkel keretezettek voltak A tetők és a postavagon szürkék ( szintén árnyalatnyi  különbségekkel )  voltak. Más színű tetővel  csak a későbbi, színes  szériában készültek  A kérdéses tető valószínűleg a Pannónia szériagyártásakor készülhetett, mert ilyen színű tetővel festett piros Pannónia személyvagon már volt a kezemben. Mivel a Pannónia gyártásával  az Előre gyártása nem állt le, biztosan előfordulhatott ilyen színű tető festése is, ha éppen ilyen festék volt raktáron. Konkrétan - öcsémmel együtt 1959 karácsonyán kaptunk szüleinktől egy Előre készletet,  amiben már zöld színű postavagon volt krém színű tetővel két kék színű személyvagon kíséretében.  Harmadik generációs zöld színű ( 110 V - os ) PéVé típusú  trafó szolgáltatta a feszültséget. A mostani gyakorlatommal már tudom, hogy ezek univerzális trafók, amiknél a primer tekercs két 110 V -os részből áll. Párhuzamosan kötve 110 V -ra, sorban kötve 220 V- os hálózatra is jók. A szekunder teljesítményük mindkét kötésnél ugyanaz. Egyébként a gyártástól eltelt majdnem hetven év során bármikor cserélődhettek az alkatrészek a korábbi tulajdonosoknál. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4923)