gregorsamsa.reg Creative Commons License 2021.10.27 0 1 36494

Sziasztok!

Eltartott egy darabig, de végül kiderültek dolgok a kocsiról (probléma: magas fogyasztás, erőtlen motor).

A győztes az volt, aki a katalizátort jelezte problémának (többen is voltak). A márkaszervízben sajnos csak reggel 8-tól vannak, és időbe tellett, míg sikerült olyan időpontot találni, ami nekem is és nekik is jó - viszont nagyon korrektek és alaposak voltak. Elmondták mi a hiba (katalizátor - ahogy egyébként a #36382. hozzászólásban is lehetett olvasni: a kerámiapor és egyéb járulékok), és azt is, hogy érdemes a lambda-szondákat is cserélni (két darab, elvileg 160k km-enként cserélni kellene). Azt is elmondták, hogy náluk mennyibe kerülne - megköszöntem, és kb. féláron megcsináltattam máshol (de így is volt olyan érzésem, hogy egy kicsit vastagon fogott a toll). De elismerésem a márkaszervíznek (Pappas Auto - 13. kerület), mert nagyon kedvesek, segítőkészek és konstruktívak voltak (tudom, ez a dolguk, de ez nem annyira megától értetődő); és szerintem sejtették, hogy nem náluk fogom megcsináltatni a kocsit, de megérte odavinni. (Ha egyszer nagyon sok pénzem lesz, akkor biztos, hogy márkaszervízbe fogom vinni a kocsit.)

 

Ahogy jöttem ki a szervízből, ahol végül megcsinálták egy fél nap alatt a katalizátorcserét, az első komolyabb gázadásnál értettem meg, hogy mit jelent az, hogy "börtönéből szabadult sas lelkem"... Majdnem megkönnyeztem, hogy ez az autó ilyet is tud: semmi befulladás, semmi nekirugaszkodás stb (nem kell többet várni kikanyarodásnál addig, amíg nem látok autót). Most majd még elmegyek egy autópályás tesztre is - és kíváncsian várom, hogy sikerül-e a fogyasztást 10 l/100 km alá vinni (elvileg minden adott ahhoz, hogy igen).

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget - rengeteget tanultam, és működik az autó is.

Köszi.

Előzmény: gregorsamsa.reg (36261)