Törölt nick
1999.12.15
|
|
0 0
277
|
DoubleBack: Kerlek, nezd meg a 231-es hozzaszolasomat!!!!
En kiprobaltam agyazatimitacionak a nagyszemu barna csiszolopapirt es egesz jol nez ki!
Lentebb irtatok az allando fulkevilagitas elemes megoldasarol, hat ennel van altalanosabb megoldas is, pl nagy(obb) frekis valtakozo tapfeszultseget kapcsolni a vaganyra, ezt minden egyenfeszultseggel vezerelt modelvasuton lehet alkalmazni, a frekit ugy kell megvalasztani, hogy a vontatomotorok es az esetlegesen felautomatan uzemeltetett valtok, es sorompok tekercselese eleg nagy induktivitast jelentsen ezen a frekin. Igy ennek a feszultsegnek a hatasara nem fog aram folyni ezeken az alkatreszeken (nem fog elindulni a mozdony). Ezt a feszultseget minden, egyebkent elszigetelt, vagy szakaszolt vaganyra ra lehet kapcsolni parhuzamosan egy megfelelo csatolo kondival, mely az adott freki-n kozel rovidzar, de az egyenfeszt, es a kisfrekis (50Hz) mukodteto feszt mar nem engedi at. Az izzok ele szinten egy ilyen kondit kell sorosan kotni, hogy a lampara csak a vilagitasi feszultseg jusson, ezutan meg celszeru egyeniranyitani es simitani. Ez azt jelenti, hogy minden kocsiba kb 3 alkatresz kell az izzo ele, erre altalaban van hely, ill a tapellatasat a palyanak ugy kell modositani, hogy a vilagitasi fesz a csatolo kondikon keresztul mindenhova eljusson. Erre mar szuletett egy rakas kapcsolas, asziszem RT evkonyvben is volt ilyen, de mas elektronikus ketyere ujsagban is lattam, ja ez a modszer digitalis vezerles eseten nem hasznalhato, vagy a freki megvalasztasahoz nagyon kell ismerni a digit mukodesi elvet (frekvenciamodulatoros vezerles eseten nem jo).
Udv
B |
Előzmény: DoubleBack (276)
|
|