Useless Creative Commons License 1999.12.13 0 0 135
Kétségtelenül sok igazság van abban, amit Jehova Szóda mond. De!

A komolyzenék 80%-a (a hangsúly nem a konkrét számon, hanem a nagyságrenden van) művészi érték, egy megismételhetetlen alkotás, halhatatlan remekművek.
A könnyűzenék 20%-ékban képviselnek igazi zenei értéket, művészi színvonalat. (ide tartozhat a progresszív rock, jazz, blues, stb..) . Ítéletet alkotni, és így általánosÍtani mindig a többségről kell. Ezért mondtam azt, hogy a könnyúzene igénytelen zenei kúltúrával rendelkezik bármilyen szimfónikus művel összehasonlítva. De hogy mindenkinek helyreálljon a lelki békéje, pontosítok: a könnyűzene ÁLTALÁBAN igénytelen.....

Endi! Szomrúan hallom, hogy a komolyzenét csak lassúsága miatt nem szereted. Azért vagyok szomorú, mert ezek szerint nem hallottál Wagnerről, vagy Orffról. De gyakorlatilag minden klasszikus zeneszerzőnek vannak gyors tételei.

Inda! Nem tudom, miért értelmetlen a vígjáték és a dráma összehasonlítása. Mint bizonyára tudod, a dráma nem műfaj, hanem műnem. A drámán, mint műnemen belül létezik a tragédia, és a komédia. A komédiában és a vígjátákban helyzet-, vagy jellemkomikum áll a középpontban, míg a trgédiában a katarzis. (Arisztotelész szerint). Miért ne lehetne egy értelmes összehasonlító elemzést írni a kettő ellentétéről? Azért, mert Te nem tudnál?