A KPT-s kolléga kalandjairól.
Mondták neki az Engelsen, hogy késsél kicsit (16,30-kor indult) mert 16,45-kor megy majd mögötted a Makói gyorsjárat.
Hagyd hadd előzzőn meg, majd tapadj rá és Szentesig kövesd.
Addig egyforma az utatok.
Nos ezek a KPT-s kollégák, 50+ évesek, az autóbuszos szakma minden levében megfürödtek már, és hát nem tartoztak lakóhelyük szellemtörténetének nagyjai közé.
Az országot nem nagyon ismerték.
Díjszabásaik nem voltak, díjszabűst + útvonal leírást mindíg indulás előtt kaptak.
Selejtezés előtt álló - eredetileg nullszériás - 8-9 éves lepukkant Ik-250 buszokkal jártak.
A buszaik és ők maguk is elég koszosak voltak.
Már Budapesten belül eltévedt, de valahogy - késéssel - eljutott Soroksárra és az 5-ös útra.
Utána már csak kétszer tévedt el.
Kiskunfélegyházán nem kanyarodott balra Csongrád felé hanem elment egyenesen az 5-ös úton, Kistelek irányába.
Utasok méltatlankodtak és Pálmonostora településen át (arra nem jár ez a járat) visszavezették Gátérre.
Másodszor ugyanezt csinálta meg Szentes után.
Nem kanyarodott el balra Derekegyháza irányába, hanem a 45-ös úton tovább ment egyenesen Hmvhely felé.
Ment vagy 10 km-t mire az utasai morogtak.
Vmilyen TSz bekötő úton tolatással megfordult, visszajött és utas segítséggel most már helyes irányba ment Derekegyház-Nagymágocs-Orosháza felé.
Orosházán felszállt hozzá egy vasutas, az mutatta neki az utat Mezőhegyesig.
Mezőhegesen a vasútállomáson volt a végállomásunk, onnan 1 km-re a szállásunk.
Kis ház, fűtött szoba, fehér, tiszta ágynemű.
Megmondták, megmutatták neki hol van a szállásunk.
Nem ment fel.
Inkább "aludt" kb. 23,10-től reggel 4.00-ig a buszban.
Ülve.