torqmatic Creative Commons License 2021.10.04 0 0 106304

Hát így mindenféle konkrétumok nélkül ennek megint nagyon sok értelme van (főleg, ha akkoriban már nem is gyártottak 280-ast)... Mindenesetre - elméleti síkon - mindkét esetben egy teljesen új jármű épül, csak az egyik régi rendszámot kap, a másik meg újat. Előbbinél mondjuk a forgalomba helyezés, a tenderkiírás díját meg hasonlókat lehetett esetleg megspórolni, de ezek nagyon-nagyon messze vannak egy új busz vételárának a 30-50%-tól...

 

(Persze más a leányzó fekvése, ha csak a kasztni volt új, minden egyéb alkatrész meg innen-onnan összekukázott, felújított használt, de az eredeti felvetés most nem ez volt. Illetve ezeknek a "házilag" épített buszoknak azért elég sok esetben nagyon silány minőségük volt, meg se közelítették a gyárit.)

Előzmény: trizs77 (106303)