misinator Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 1473

Bár magam - ugye még, s remélem majd sokáig - konkrét problémás saját tapasztalatról értelemszerűen nem tudok beszámolni, de gyanítom, hogy tényleg létező jelenségről van szó.

Talán tervezési filozófia következménye lenne? Mert nem hiszem, hogy egy konszern, amely amúgy korrekt autókat gyárt, úttörő hosszúságú garanciával, az képtelen lenne megtervezni, megméretezni egy hajtásláncot...

 

De három példával tudok szolgálni:

 

1, Egyszer már említett barátom i40 dízel kombit akart venni használtan, ami kapcsán rábeszéltem a DCT váltóra.

Ekkor jött - na nem a Tenkes kapitánya - egy videó, amiben kiderül, hogy az i40 kézi váltóval 300000 km alatt négy(!) kuplungszett cserét kért...

https://www.youtube.com/watch?v=5iBrTBeJjRc

 

2, A videó dacára(?) barátom megvette a DCT-s dízel i40-et tavaly ősszel. Bőszen használja, gyűri a miskolci reggeli dugókban, jár Budapestre is - az sem egy váltókímélő város...

Eddig semmi probléma, imádja (bár néha nagyon finoman beremeg a váltó, de hát na, azt sem tudja a szerencsétlen kuplung, hogy végül is mit akarsz, amikor padkára állnál fel egy fal mellett). A vételkor az eladó elmondta, hogy autó osztrák volt, ő már a második tulaj, a három éves autóban 68000 kilométer volt a vételkor. (Az autót nekem ismerős tatabányai szervizben vizsgáltattuk át, ők ezt alátámasztották. Alapos munkát végeztek, minden apró vackot kiszúrtak, pl. a kartercsőből szökő olajpárát is a takaróborítások ellenére).

Az eladó elmondta, hogy ő a Róbert Károly körúton járt reggelente dolgozni - a pestiek tudják, hogy miről beszélek - s már neki kellett cseréltetnie a kuplungokat!

 

3, Az egyik unokatestvérem gépjárművezető oktató. Lassan időszerűvé válna az autócsere (dízel Ford Fusion, 190000 kilométernél kellett csak az oktató autóban kuplungot cserélni).

Nézelődik, tájékozódik;de lassan nincs típus, amit meglehetne venni erre a célra.

Utánanézett a Hyundaioknak is. Állítólag Pl. az i30 csak bowdenes pedálgéppel szerelhető, innen be is fejezte a további tájékozódást, az i20-ok meg 30000 kilométerenként (!) eszik meg oktatóautónak használva a kuplungot.

Bár a gyár már kínál erősített szettet is az ilyen felhasználók miatt.

Mondom; állítólag.

 

Mi még várunk az az autónkra (i30 1.0 DCT), s amilyen torlódások, araszolások vannak reggelente munkába menet, rendre eszembe jut, hogy a francért nem vettem inkább szalonautó Clio hibridet erre a tortúrára, amikor még volt éppen elérhető áron; az mindig elektromotorral mozog araszoláskor, érdemes elolvasni a két cikket a technikájáról, nekem roppant tetszik a megoldás:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/01/09/hibridbol_hasonlo_se_volt_meg/

https://totalcar.hu/tesztek/2020/01/27/renault_clio_e-tech_2019/

 

Magam is kipróbáltam egy tesztautót. Nem kicsit megnyúztam (régi jó barát az értékesítő) - nem tudtam zavarba hozni a hajtásláncát!

De eleve olyan nyomorult kisautós kocsi, ráadásul olyanokat tud huppani a hátsó futóműve, amikor balra kanyarodva hagytam el nyomvályús főutat, hogy azt hittem leszakad a vesém. (Videóra vettem, lehet egyszer feltöltetem Youtube-ra).

 

Szóval marad a remény, hogy - ahogy írod - ezek a gondok már nálam nem fognak jelentkezni.

 

 

Előzmény: pff729 (1472)