raider Creative Commons License 2021.09.27 0 0 23907

Nézzük akkor a gyári leírást a motor kiszereléséről (magyarul, de ha kell beteszem a német forrást, lényeg az utolsó sor):

"Álljunk a gépjárművel egy emelőpadra, vagy egy szerelőaknára.

  • Kössük le az akkumulátort és vegyük le a motorháztetőt.
  • Engedjük le az automata váltóból az olajt.
  • Vegyük ki a légszűrő házát a gumicsővel és a szűrővel együtt.
  • A  klímaberendezés légcsövét szereljük ki (ha van)
    • Engedjük le a hűtőfolyadékot a hűtőből és a motortömbből is. A leeresztő csavart a hűtőn alul találjuk, a motorblokk dugaszai (négyzetes) az olajszűrő és a generátor felett helyezkednek el.
    • Adandó alkalommal eresszük le a motorolajt is.
    • A klímás autónál az elektromos ventillátor csatlakozásait, a nyomáskapcsolót, a kompresszort és a hőkontakt kapcsolót kössük le, majd a három ponton rögzített elektromos ventillátort, továbbá a hűtőtámasztót és az akkumulátort szereljük ki.
    • Vegyük ki a motor és a hűtő közötti hűtővízcsövet és kössük le a hűtő túlfolyócsövét.
    • Automata váltós autónál a váltó hűtőrendszerét és az elektromos ventillátort kössük le.
    • Klímával szerelt autóban a négy ponton rögzített kondenzátort lazítsuk meg.
    • Vegyük ki a hűtőt és a ventillátorházat.
    • Lazítsuk meg a klíma csövein a bilincseket, majd mindkét rögzítőcsavarját a kompresszor ékszíj feszítőgörgőjének. A feszítőcsavar segítségével lazítsuk meg az ékszíjat és távolítsuk el a feszítőgörgő csavarját. Majd a kompresszort a 4 db (2 anya 2 csavar) saját rögzítési pontjánál lazítsuk meg, ezután billentsük meg és vegyük ki mindkét ékszíjat. A kompresszort amiről lekötöttük a csövet és a kondenzátor-párátlanítót helyezzük a jobb oldali sárvédőre.
    • Kössük le a következőket:

–               a baloldali hengerfej testkábelét

–               a vezetéket a hőkapcsoló és a hűtővíztermosztát között

–               a fékrásegítő vákuumcsövét

–               a benzinpumpa mindkét benzinvezetékét

–               a porlasztó működtető rudazatát

–               a magas- és kisfeszültségű kábeleit a gyújtótekercsnek és a gyújtáselosztónak

  • Kössük le a klímás autó elektromos szelepének vezetékét illetve az üresjárati megszakító kábelét a Weber-karburátorról.
  • Lazítsuk meg a fűtés csövet és a motor bekötőjét zárjuk le.
  • Az indító-generátor kábelkötegének csatlakozóit húzzuk szét.
  • Távolítsuk el mindkét felső rögzítőcsavarját a kuplungháznak vagy váltóharangnak.
  • Az automata váltó olajbetöltő csövének rögzítését szereljük ki és csatlakoztassuk le, az emelőfül felső rögzítő csavarját szorítsuk vissza.
  • A rögzítőperemét az első kipufogócsőnek meglazítani és a rögzítőcsavarját a motorcsapágynak eltávolítani.
  • A hangtompító első részén lévő felerősítését, a középső felerősítését a kipufogónak és a hővédőlemezt a hangtompító felett kiszereljük.
  • Mindkét hátsó rögzítőcsavarját  az indítónak eltávolítjuk és a védő lemezét a kuplungháznak vagy váltóharangnak kiszereljük.
  • Lazítsuk meg a szervokormány pumpájának feszítőkengyelét és mindkét rögzítőcsavarját majd távolítsuk a tartójából. Vegyük le a pumpa ékszíját. Ahhoz, hogy hozzáférhessünk a rögzítőcsavarokhoz  le kell vennünk a ékszíjtárcsát a gyűrűs hornyú agyról a «8.0706» lehúzóval.
  • A motort a négy emelőszemnél felfüggesztjük az emelőnkre. A motort egy kicsit megemeljük, addig amíg a váltó a váltóalagútnak finoman neki ütközik, ekkor kb. 10  mm-t vissza engedjük.
  • A szervokormány pumpáját kiszereljük anélkül, hogy a csöveket kilazítanánk és egy arra alkalmas helyre felakasztjuk.
  • A jármű belsejéből a csavarokat (B) a «8.1511» szerszám (21 kép) behegesztett anyáiba becsavarjuk.
  • A jármű belsejéből minden menetes rúdra egy alátétet rakunk és egy anyát és az anyákat meghúzzuk.
  • A kardántengely tartót «8.1511»  mindkét menetes rúddal felerősítjük. Az öblösödése a tartónak mutasson felfelé, így a kipufogó teteje és a kardán között lesz található. Az anyát húzzuk meg könnyen hogy a kardántengelyt jól alátámaszthassuk.
  • A kormányorsó felső csuklótárcsájának rögzítését távolítsuk el.
  • Cseréljük ki az első tengely kereszttartó mindkét hátsó csavarját  a «8.1511» szerszám (21 kép) csavarjaira (C) (M12x160). Mindkét első rögzítő csavart távolítsuk el és a cserecsavarokat kb. 30 mm-el csavarjuk  ki így a kereszttartó ekkora mértékben fog lesüllyedni.
  • Az automata váltós autó három összekötő csavarját a váltó hajtóműtárcsa (fogaskoszorúval) és a nyomatékváltó között eltávolítjuk.
  • A «8.0125» tartóval (22  kép) alátámasztott váltót a hossztartóra lógassuk fel.
  • Távolítsuk el mindkét alsó, motorhoz rögzítő csavarját a kuplungháznak, vagy a váltóharangnak.
  • Ezután a motort húzzuk előre ( automata váltó esetén a nyomatékváltót rögzíteni) majd emeljük ki. Kiszerelésnél figyeljünk a szervokormány, a hűtőrendszer és az automata váltó vezetékeire, csöveire."

Előzmény: Birotor (23906)