György barát Creative Commons License 2021.09.26 -2 3 69230

A MÁV 319 sorozatú mozdonyok tüzesek voltak. A papírgyári dolgoztatásuk nem túlzottan észszerű.
Ellenben a csepeli cégnek volt legalább egy Meiningen típusú tűznélküli masinája. Harminc éve még találkoztam vele. Gondolom, azt vágták szét 2003-ban. 

 

Az általad betett kép alapján a következő tippjeim születtek.
Ez egy "tisztességes" mozdonyból átépített tűznélküli. Az operáció előtt talán még egy szerkocsival is meg tudott bírkózni. A műtétre utal az elől hagyott henger. Csak Chinoin Ödön elvtársat ismerem ilyen formában. De őt is operálták. A Borsig albumban minden gépen a sátor alatt van a henger. Vagy a henger fölött a védház. (Ezen még el kell töprengjek.)
A géped eredeti életkorát 100~120 évre tippelem. Abban az időben volt divat poroszéknál ez a jellemzően szögletes homokláda. És a loksi már Heusinger vezérlésű. Nincs ötletem a kémény rendeltetésére. Talán a barkácsolók nosztalgiája, vagy esetleg tölcsér lehet benne a vízdarus töltéshez (?). (Bár megy oda egy fáradtgőz cső is.) 

 

Vasárnapra ennyi (hétköznap meg munkaszünet).

Előzmény: V43-1123 (69223)