padisah Creative Commons License 2021.09.23 0 0 64976

A járdán bringázás egy-két kivételtől eltekintve a Demszky-éra agymenése volt, nem kellene visszamenni oda.

Azóta sem lettek átalakítva

Esetleg kifejezett turisztikai céllal egy-egy rövidebb kerékpárút, ami tekeregve mutatja be a környéket a kis utcákon, amit amúgy más alig használ.

A kis utcákban nem kell kerékpárút, idő és pénz pocsékolása az aszfaltra rajzokat festetni, amikor enélkül is legális ott bringázni. A szembesvávos bringázás meg megint konfliktusforrás, párszor mentem így bringával, de soha nem volt elég hely, inkább én álltam félre, és az egész kínos volt.

 

A magam részéről valami ilyesmi alternatívára gondolnék (részben ex has, lehet finomítani): https://goo.gl/maps/wsunjbcJTxJPzcfN9

Ha valami ilyesmi útvonalon meglenne az, hogy kerékpárral elsőbbséget kapsz a nagy sugárutak (meg a Szent István korút) kivételével, más meg nem bír rajta folyamatosan haladni (troli, busz persze kivétel, ha valahol épp közös a szakasz), az már bőven bőven előrelépés lenne.

 

Ezt ki lehet táblázni, mint javasolt útvonal, de eleve legális ott bringázni, tehát ezt nem lehet kerékpáros infrának nevezni. Annak az lenne a lényege hogy a főforgalmat bonyolító főútvonalakat kíséri, vagy annak a része. (Én a magam részéről el szoktam tévedni ezekben a kis utcákban, meg jönnek a labrintus táblázások.)

 

Én a Nagykörúton úgy csináltam volna kerékpársávot, hogy a parkolók megszüntetésével. Ez egyszerre hat abba az irányba, hogy kevesebb lesz a szélső sávban a zavaró tényező, a parkoló autók miatt, másrészt kevesebb lesz az oda irányuló gépjármű forgalom is. Tehát az autós forgalom a meghagyott két sávban gyorsabb és folyamatosabb lehet. Az árufeltöltésekről kell értelmes és betartható szabályt hozni, mert a Múzeum körúton meg a Deák térnél, a taxi droszt is ezek rendre ráparkoltak a kerékpársávra, és tojtak arra nagy ívben hogy a bringás az életét kockáztatja, meg mennyire feltartja.

 

Szerintem az a döntés hogy autós sávot vegyenek el teljesen tudatos, és az autó és autós ellenes ideológia szerves része. Bemondta a főépítész is hogy mostantól a kompakt város a cél, minnél kisebb legyen, ne terjeszkedjen ki, családi házak helyett tömbházak, lakások, irodaházak, a lakosok meg tömegközlekedjenek, autó nuku. (A38 hajón volt egy meetup ahol ezt élőben hallgattam)

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)