www.octinfo.com Creative Commons License 2021.09.23 0 0 1461

Ablaktörlő:

nekem az Octavi2-n gyárilag Bosch AeroTwin lapátok voltak. Ez az aminek nincs már klasszikus fém váza és nem is a régi, kampós módszerrel rögzül a karra.

Nagyon csendes volt és extrém tartós. 4 éves korában lecseréltem Valeo-ra de azok új korukban rosszabbak voltak mint a Bosch 4 évesen. Ment is a kukába. Vettem Bosch-t és 7(!!) évig voltak fent, akkor kezdtek télen, hidegben ugrálni az üvegen. Utána megint ilyen Bosch-t kapott.

 

A családban a KIA Rio is ilyen Bosch AeroTwin lapátokat kapott, mert szerencsére gyártják olyan kivitelben is, amely a Rio-n meg az i30-on is meglévő, hagyományos, kampós karra is felrögzíthető. Igaz a rögzítés helyén egy-egy méretes műanyag doboz van és ez esetleg zavaró lehet, ha a szélvédőn át előre nézve benne van a látótérben, de megszokható. A Rio-n is így van.

 

Erre tervezem lecserélni, ha a gyáriakkal nem boldogulok.

Ha valakinek esetleg esedékes a lapát csere, akkor a Bosch féle típusszáma az AR653S. Ez egy szett, mindkét első lapátot tartalmazza a doboz.

 

A Skodánal (meg a korabeli VW-s autóknak) meg volt az az okos tulajdonsága, hogy 2-3 gyújtáslevétel elteltével kicsit arréb rakta az ablaktörlő lapátokat. Csak olyan 1-2 cm-t. De ez elég ahhoz, hogy ne folyamatosan csak egy pozícióban álljon a gumi él és így nem deformálódik el akkor sem, ha 3 hónapig 40 fok van és egy csepp eső sem esik.