vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 3055

Köszönöm a segítséget.

Akkor ezek szerint a "klasszikus" Simsonos plusz felömlőket készítetted, ahogy itt írják: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=342&fokat=4&alkat=

Én a beömlő nyílás fölé tervezek plusz felömlőt vagy felömlőket - ezzel annyi a gubanc, hogy a Riga dugattyúnál az egyik (alsó?) gyűrű végei pont itt érnek össze, s ez nem eshet "lukra", tehát csak mellé, két kisebb nyílást lehet kialakítani. Vagy: a webshopokban kapható tuning szettekhez tartozó dugattyúnál elöl/oldalt van a két stift, a kipufogó nyílás két oldalán, mint a Babettánál. Sajnos külön nem rendelhető ilyen dugattyú, csak a szettben, de most próbálok egyezkedni az egyik bolttal, hátha hajlandóak lennének mégis külön küldeni párat (s az volna jó, ha nem tuning-méreteset). Mert ebben az esetben lehetne ide hátra készíteni egy jó nagy felömlőt, nem akadna be a gyűrű vége. Talán még az a megoldás is szóba jöhet, hogy a gyári dugattyún helyezem át a stiftet - de jelenleg ebben bízom a legkevésbé; mivel nem lehet neki elég mélyen előfúrni, félek, hogy kilötyögősödik.

Hogy merre irányuljon a feláramló keverék, azt még nem terveztem meg.

Én rezót nem tervezek, a plusz felömlőktől meg elvileg nem pörögne többet - de szerintem egy kicsivel magasabb max. fordulatszámot elbírna, szóval lehet, hogy nagyon kicsit fentebb reszelem. Igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon nem lesz ereje, de mivel röpsúlyos lenne, ez nem is számítana.

Beszéltem ma Rigás Csabival. Főtengelyből újat teszek bele, a váltója meg szerintem még menthető. Majd ha beindul (kb. jövőre érek el odáig), s valami gubanc lesz a váltóval, majd hozzá fordulok alkatrészért. 

Előzmény: Verho4 (3054)