Többször megírtam már, hogy igen különböző az emlékképe egy Ikarus-55 busz:
- utasának,
- vezetőjének,
- szerelőjének.
Azon kívül, hogy Ik-55 buszból volt 862 db AKÖV-VOLÁN-os kocsi míg IK-66-ból 2622 db.
De sokak által ismert tény, hogy a farossal egyidőben forgalmazott Ik-620-Ik-630 buszból
- Ik-620 = 212 db,
- Ik-630 = 1744 db
az Ik-66 helyett inkább az Ik-630 választották az akkori társasági vezetők ha tehették.
Mivel választásra nem volt módjuk ezért igen változatos és találékony módon korrumpálták és befolyásolták az AKÖV Tröszt , később VOLÁN Tröszt jármű elosztásért felelős vezetőit.
Nincsen nekem semmi bajon a faros mániával.
Ez a cukrászok-cipészek szintje.
Még bólogatok is hozzá.
Csak azt szoktam itt felemlegetni, hogy a civilek imádott típusait kezeljük a helyén.
Aki többet akar tudni a magyarországi buszokról mint a szomszéd biológia tanár néni, az ne üljön fel erre az imádat vonatra.
A laikus felülhet.
Érte van ez rézben mesterségesen gerjesztett mánia hit.