"Magának az EUC-nak az üzembiztonságát pedig a gyártóknak kellene garantálniuk és a közlekedési hatóságnak ellenőrizni, hogy a különböző típusok megfelelnek-e ezeknek az előírásoknak. "
Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Talán csak egy űrhajónál próbálnak meg minden lehetséges hibát kiküszöbölni de így is előfordul a start elhalasztása.
Mondjál már egy közúti járművet, ahol a gyártó garantálja a meghibásodás mentességet? A garancia és a szavatosság is csak arról szól, hogy a hibákat díjtalanul kijavítják, de senki sem garantálja (mert nem hülyék) hogy nem fordulhat elő meghibásodás. És mint írtam, ha egy relatív stabil 2 vagy több kerekű járműnél elromlik a hajtás, legfeljebb elgurulsz az út széléig és megállsz. Az egykerekűnél ez biztos pofára esés. És te ezzel a tudattal akarsz autók, teherautók között száguldozni? Orvos látott már? :) Nem egykerekű probléma, de évtizedek óta fel-felröppen a gondolat, hogy külföldi példák alapján rendszámosítsák a segédmotorokat. És minden alkalommal le is cseng a lelkesedés és megmaradnak a Kresz-re fittyet hányó, eleve nem 50 cm3-es és még fel is tuningolt robogós ételfutárok és felelőtlen hülyegyerekek a forgalomban. Akik azzal a biztos tudattal száguldoznak, hogy rendszám híján alig van esély a felelősségre vonásukra. Ezeket akarod még az önfeledt molylepke módjára szalomozó egykerekűsökkel megtoldani? Az autók, teherautók holt-teréből - szinte a semmiből - előtted felbukkanó donorjelöltekkel? Képzelem mekkora káosz lenne. Autót is vezetek, motorozom is és rendesen ráfeküdnék a dudára, ha egy egykerekűs elém keveredne. Egyszerűen semmi keresnivalója az instabil fék nélküli járművével a közúti forgalomban. Még ha a végsebesség és teljesítmény hamis biztonságérzetet is ad neki. A szabályok egy része nem a többi közlekedőtől hanem saját magától védi meg a felelőtlen embereket.
A kötelező biztosítás elképzelhető lehetőség, ezzel az erővel a kerékpárokra is kötelezővé kéne tenni. De pénzzel nem lehet megváltani egy baleseti sérülést.
Az meg végképp felejtős, hogy a néhány tucat (mert ennyi lehet az izgágák száma, a többség jól elvan a járdán, kerékpárúton) közútra vágyó egykerekűs miatt külön vizsgaszabályzatot és apparátust hoznának létre.