Lajoska Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1749
Sziasztok!

Átnéztem a mai napi termést. Még mindig király a topik (és a tastaltársak is) :-))))))
A 412-es motorja télleg kisebb mint a 415-ösé.
Pontosabban: 415: DAF LT160G (1992-93), LT 160L (1994), GS200W (60-95) >11630 cm3.
412: MAN D0826LOH07 > 6871 cm3.
Utóbbíról személyes tapasztalatom van. Amíg sofőr voltam jártam man-nal is amiben ilyen motor volt, csak gyengébb. Az 136 LE-s volt. A 412-esben 290 LE-s.
Bizton állíthatom, hogy a világ legrugalmasabb, és legnyomatékosabb dízele. Amúgy a motor konstrukciója kb.50 éves, az én mancimban még intercooler és turbo nélkül volt, a 412-esben full extrásan van.
Szóval, a motor soxorosan túl fogja élni a buszt....

Lassújel 435-öknek a bartókon: nem tudok ilyenről, de nem lehet többel menni mert széthullik.
Tegnapelőtt mentem ott, az első ajtó kb. 3-4 cm es amplitúdóval mozgott a helyén. A nyikorgásról és a csörgésről már ne is beszéljünk.

Orosz trolik csöngetése, Ikarusok "inkább" villyogása:
Az Ikarusok eredetileg mind villyogtak, amíg ezeket ki nem lopkodták (lakásba, autóba stb.)
azóta azok is csöngetnek. Nagyon ritka lett a villyogós...

Ik 412, BPI-062:
Elvileg 066-ig kell jönniük, mert: 60db-t vettek, ebbe a 005,006 nem számít bele.
Én 060-nál tartottam, kösz az infot. Hétvégén vagy a jövő héten megyek ki megnézni, hogy állnak.

Ik 412 hosszú tengelytáv: a legneuralgikusabb pont a 4-es vonalán, a deák téri visszafordulás.
Ott előbb utóbb felakad az alja... Amúgy BPI 033 oldala a 15-ösön már meg van húzva... ne csodálkozzanak.
A 16 os lefelé palota úton: erről jobb nem beszélni.

Lajoska