block50 Creative Commons License 2021.08.29 0 1 47942

A véleményem itt is leírva:

 

Két nap spotterkedés és  szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.

 

Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.

 

A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.

Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk  sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.

 

Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató  mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt  főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.

 

Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és  a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem

 

Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet

 

Pozitívumok:

 

- Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.

- A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták??  

- Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.

- Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.

- WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt

- Sok "nagyvas"  statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni. 

- Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.

- A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.

 

Negatívumok

 

- Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.

Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni

- Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene

- Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.

- Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.

- A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)

- 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??

- C-17 repülés elmaradt...

- Nem jött Tucano, pedig jó lett volna

- spíkerek stílusa... Ez nem az én világom.

 

A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!  

Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.

 

Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.

 

HAJRÁ!