Ezek a közhelyek.
Valójában meg van a két konstrukció között 10 év (ez, a beépített áramirányító technikát figyelembe véve nagyon nagy különbség).
Van továbbá az a nem elhanyagolható tény, hogy míg a korábbi modell egy bizonyos feladatra (könnyű gyorsvonati mozdony, 74 tonna, 3MW, 160km/h, WKN) lett paraméterezve, addig az ES univerzális mozdonynak készült (86/88t., 6.4MW, 230km/h)
És ez nagyon sokat számított ott, akkor, és bizony meghatározó volt hosszú távon is.
És van a Siemens, aki a teljesen saját portéka felé terelte árazással a beszerzést.
A valóban taurus kategóriába szánt, a 10/1144-es szériát leváltani hivatott protók, amik 1012-es számmal kerültek állagba (ma svédországban dolgoznak), szóval abba csak a villamos berendezést annyiért adta a Siemens, amennyiért egy komplett taurus-t. Így jött ki, hogy amíg egy teknő besz. ára 35-36 millió ATS-re adódodtt, addig a 1012-es több, mint a háromszorosába fájt. Ma is a triplájáért javítja utóbbi vontatómotorjait Linz, mint az előbbiekét, holott majdnem csavarra ugyanaz a modell.
Nem volt min gondolkodni.