Törölt nick Creative Commons License 2021.08.20 -1 0 469349

Ezekrol a mozdonyokrol eddig azt olvastam ossze hogy:

OBB 1014:

Muszakilag gyorsan elvaulo, megbizhatatlan, gyermekbetegsegekkel kuzdo fejlesztes (bar a kulcsin kivalora sikerult). Sajat osztrak gyartmany, nem hozta vissza a fejlesztese koltsegeit.  A legtobb megvan, manapsag tologattak oket Romania es Ausztria kozott de senki se vallalja fel oket. 30 helyett 15 ev munkaban. A kozpenz tulkoltekezesenek  peldaja, ha nem korrupcio, akkor oriasi inkompetencia!

 

OBB 1116 Taurus: 

Korszeru mozdony minden tekintetben, a modern mozdonyok zaszloshajoja (meg mindig). Az OBB rendelte meg, kozos fejlesztes a nemet Krauss-Maffei es a a Siemens gyermeke. Indult mint 1016-os sorozat. Az OBB oriasi menyyiseget akart, 400 darabot (!) megosztani a nemet vasutak, elsosorban DB, es az OBB hasznalatara, valamint hogy az OBB berbe adja a flotta nem fordazott reszet kulonfele magancegeknek, allami vasutaknak. Eleg koran kiderult a nemeteknek nem kellett, az atjarhatosag kepessege (tobbaramnem, biztonsagi berendezes) hianyzott hataron kivuli munkara. A rendeles a Siemens es az OBB nyakan maradt, a Siemens meg kellett alapitsa a Displokot hogy lehessen berbeadni mozdonyokat nemetfoldon. Az OBB-nak kellett a tobbaramnemu mozdony, jott a 1116 es a 1216-os fejlesztes az eredeti 1016-os architecturara (meg mindig kozpenzbol, egeszen biztos hiszen a Siemens nem allt volna neki sajat szakallra.) Vegul is a mozdony muszakilag bevalt, a sorozatokat el lehetett kuldeni szerte kozep-Europaban munkara, valoszinu elerik a 30-eves kort is.

A befektetett kozpenzzel valo tulmeretezett megrendeles peldaja mindenkeppen. 400 mozdonyt egy kis 8 millios orszag nem szokott rendelni sehol!

Előzmény: extrémgörkoris (469346)