Törölt nick Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1314
Visszafelé haladva:
Nincsenek mérlegadataim, illetve nem néztem utánuk. Lehet, hogy elérhetőek valahol.
Az egy jó kérdés, hogy mennyiből jön ki egy helyi tömegközlekedési vállalat üzemeltetése, illetve hogy megéri-e ahhoz képest, hogy a Volán végzi azt. Ebbe belejátszik az is, hogy mekkora az a volumen, azaz mekkora lélekszám, milyen forgalmak, ipar, stb. vannak. Nekem most így úgy tűnik, hogy minél több az utazás, annál inkább megéri a helyi tömegközl.váll., mint a Volán. Győr esetében jobb a Volán, és szerintem Pécsett is jobb lenne, de ők tudják. Vagy nem tudják.
Nem szeretem, amikor az állam nyakába varrják a helyi tömegközlekedést. Budapest bevétele fajlagosan is a legnagyobb, akkora ipari koncentráció van, amiből rengeteg adót tudnak bezsebelni. Az egy nagy maszlag, hogy nincs pénzük. A metró-pénzhez nem akarnak hozzányúlni, mert azt elígérték elvtársaknak, illetve azok beruházó cégeinek. Erről szól ez az egész DBR metró história. Ha maradt volna a Horn kormány, akkor most rohadt dárágn épülne a metró, és mennének a pénzek a zsebekbe.
De ettől függetlenül, még mindig ott van, hogy sokkal szegényebb önkormányzatok nem kapnak pénzt a helyi tömegközlekedésre, akkor Budapest milyen alapon követel?
Előzmény: NZA (1309)