Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.11.26 0 0 3896
"A Bengálikat az FVV építette saját főműhelyében,"
Egy részüket. A többit a Debreceni Közlekedési Vállalat gyártotta. 1993-ig (nősülésemig) rendszeresen utaztam a 4-es villamossal, a 816-817-818 villamosokon volt egy kis fém tábla belül az utastérben, az alábbi szöveggel: "Készítették a Debreceni Közlekedési Vállalat dolgozói 1978."
Egy kérdés: a bengálik legnagyobb részénél az ablak lehajtható része kb. 25-30 cm magas. Néhány villamosnál (816,817,818, de ha jól emlékszem, az 658-nál is) vékonyabb, csak kb. 20 cm. Miért volt ez a váltás? Csak ezeket gyártották Debrecenben?

Más: otthon megnéztem mégegyszer az algyői MOL Bobóról készült képemet (A25 102), és feltűnt, hogy tényleg eltér a többi Bobótól, a felső fényszórója bele van építve a mozdonyszerkezetbe, nem külön áll. MÁV M44-esben nincs ilyen? Milyen mozdony ez egyáltalán?

Előzmény: John Howard (3891)