John Howard Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1268
Hmmmm.

Az FVV-csuklósok, a Bengálik 1963-ban a legnagyobb "csuklósítási láz" hevében születtek. Az alap az 1929-es középbejáratú ikerkocsi, a Bukfenc volt, ennek az alvázára kezdték építeni, de a lőrinci ikerkocsik villamos berendezéseit felhasználva. Nagy felbuzdulás volt, de talán meggondolatlan, a kocsiszekrény szerkezete (kéttengelyes kocsifelek, befüggesztett középrésszel) már elavultnak számított, motorteljesítménye, sebessége is elmaradt az akkor már létező UV-któlamelyek akkor korszerűnek voltak tekinthetők, habár ott az alap az 1940-es Stuka volt. Tulajdonképpen tervezési zsákutcának tekinthetők ezek a csuklósok. Hogy miért maradtak meg a vidéki városokban? Talán a pénzhiány, a "nincs jobb ennyiért" szemlélet? Bár ez valamit változott, hiszen Miskolc KT8-asokat vett Kassáról, Szegeden T6-osok is járnak, Debrecen meg vett a Ganz-Hunslet új csuklósaiból, amire például Budapest nem volt fizetőképes... (Ebben egy picit én is közreműködtem: az utastájékoztató rendszer számítógépes vezérléséhez van közöm).

Üdv:
John Howard

Előzmény: joem (1266)