nazareth Creative Commons License 2021.07.27 0 0 20070

Hááát... azért ez a cikk eléggé reklám-szagú. Egyelőre ott tartunk, hogy az EU szeretne egységesíteni, és néhány cég csinált prototípus-kapcsolókat. Ezek közül a Dellner a maga SchaKu-jával csak az egyik. A "digitális" is ezt támasztja alá: mitől digitális egy kapcsoló? Attól, hogy vagy össze van kapcsolva, vagy nem? Mert attól, hogy távvezérelhető, vagy hogy az elektromos csatlást is megoldja, pont nem lesz különleges: ezeket mind tudta volna az előd (Intermat) is, ami befürdött.

 

A cikk elején leírt általánosítások (a vasút fontos, kevesebb cokettőt, több növekedést, satöbbi) sablon marketing-duma, amitől az EU-s aktakukacok nyálelválasztása beindul; kb. mindenre igaz, ami picit is gördülékenyebbé teszi a vasutat (nem csak a Dellner SchaKu-jára, sőt nem is csak a kapcsolókészülékekre). 

 

Aztán az "Európát ezidáig elkerülték a kapcsolószerkezetek automatizálására vonatkozó fejlesztések" kijelentésnél egyértelműen kilóg a lóláb. Az biztos, hogy nem terjedtek el a központi kapcsolókészülékek, de azért elég sok szabvány módosult, és az idők folyamán elég sok jármű konstrukcióját alkották meg/módosították úgy, hogy ha jön a központi kapcsolókészülék, ne legyen probléma. És az viszont szvsz. egyáltalán nem elhanyagolható tény, hogy ha végül megszületik a Szabvány, akkor nem a jármű selejtezésével kell kezdeni, hanem be lehet építeni az új cuccot a főkeretbe. 

 

Akárhogy is van, valóban ideje lenne valamit kezdeni a témával, akár SchaKu, akár SzA3-klónok felé mozduljunk el. De attól nem félek, hogy állhatok neki levágni a sarokütközőket és kiberhelni a közelkapcsoló-kinematikát a modelleimből. Majd az unokám, ha megéri... :)

Előzmény: Törölt nick (20067)