Annak meg most szeptemberben lesz 110 éve, hogy átadták a MÁV első villamosított vasútvonalát:
1911. szeptember 2-án a Rákospalota - Veresegyház - Gödöllő közötti 28,5 km hosszú vonalat, majd 1911. október 4-én az ebből kiágazó Veresegyház - Vác vonalszakaszt.
Az áramnem 10 kV feszültségű, 15 Hz frekvenciájú váltóáram volt.
A II. vh. végi harcokban a visszavonuló németek szándékosan tönkretették a felsővezetéki hálózatot, így aztán a háború után évtizedeken át a gőz-, majd a dízelvontatás volt meghatározó.
A Veresegyház - Gödöllő vonalszakaszt az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció alapján 1970. július 1-jén bezárták.
Ma már világosan látszik, hogy ez elhibázott döntés volt, de akkor hatalmas fejlődésként ünnepelték a hatóságok, hogy a lassú, gőzvontatású személyvonatokat "korszerű" autóbuszok váltották fel.
A Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vonal újravillamosítására 1998 - 1999-ben került sor, ekkor már a MÁV-nál szabványossá vált 25 kV-os, 50 Hz-es váltóáramú rendszerrel.
A villamos vontatású személyvonati közlekedés ismételt megindulásának dátuma 1999. február 23.
Egy jó darabig a Ganz-gyárban gyártott BDV-sorozatjelű "Hernyónak" is becézett villamos motorvonatok közlekedtek a vonalon, ezeket a 2010-es évektől fokozatosan felváltották a korszerűbb, Stadler-gyártmányú FLIRT-motorvonatok (piros FLIRT, kék FLIRT), ma már csak FLIRT-ek közlekednek a vonalon.