Facelift előttinél a műszerfalon a hűtő/légbefúvó rács ki szokott ugrani, és a műszerfal is felpúposodhat.
Érdemes megnézni az összes (!) ajtó tetején a gumitömítés alatt nem rozsdásodik-e, mert amúgy ilyen korúnál, amit kereskedésben láttam, az egyik ajtó mindnél rozsdásodott.
Próbaúton menj vele mindenképpen valami hitvány útra is, vagy kockakövesre, ahol jobbra/balra kanyarodsz, mert a kormánymű recsegésre hajlamos, nekem ilyen úton jön elő leginkább.
Kuplung pedált nem nyomva a kuplung ciripel, amint hozzáérek a pedálhoz, abbahagyja.
Motorblokk tömítései elöregednek ilyen korban, és ereszthetik az olajat, ami nem nagy tragédia, nem
mondanám hibának, a korral jár.
Indításkor érdemes hallgatni, lehet-e hallani, nagyon zörög-e a lánc.
Amúgy ha tehetném, inkább 1.6-os motorral venném, az 1.4 elég lomha, pláne klímával, vagy ha többen ülnek benne. Fogyasztása országúton baráti 6-6,5, sebességhatárt betartva, nem kitaposva a belét. Városban jóval több, 8-9 liter simán megvan.
Ja és nekem a kulcs kihúzásakor, ha égve hagytam a fényszórót, nem sípol a kocsi.
Stabilizátor pálca se örök életű benne, kotyogó hangot ad, de nem drága a cseréje. (Csak mondjuk a 300e km-nél többet ment Focus II-mben sose kellett a futómű részeit cserélni, míg a Ceed-nél már 200e előtt előjöttek a dolgok)