hmsoft Creative Commons License 2021.07.13 0 0 5320

...külön történet még a konténeres-gyorsteheres gép, 140 km/h legnagyobb üzemi sebességgel. Itt a teher-Traxx (2EV120) esetében alkalmazott 1,2 MW per vontatómotor érték jó kiindulási alap, az RZsD számításai ilyesmit hoztak ki. A konténervonatok a COVID hatására (de legalábbis azzal egyidőben) ijesztő szárnyalásba fogtak, a keleti végeken már mindenféle másfelezés-duplázás nélkül is 124 etalon-kocsinál tartanak, tehát 1736 méternél. Mármint ennyi most az üzemszerűen engedélyezett. De a konténeres gyorsteherhez mint önálló műfajhoz az sem árt majd, ha legalább a Tajsetig tartó szakaszon a két transszib-ág feladata különválik, ahogy azt már dédelgetik egy ideje: az északi lesz a "gyors" ág, a déli pedig az inkább nyersanyagos, "lassú" ág. Amihez beugró, hogy a déli fel tudja venni a szénvonatokon kívül a többi nem-konténerest, legalább részben.

hm

Előzmény: hmsoft (5319)