Olasz UIC-X kocsik...
Először is a Tipo utáni évszám a megrendelés éve, másrészt egy Tipo nem jelent teljesen azonos kocsikat, csak egyszerre rendelték meg őket. Az UIC-X kocsikon belül van Tipo 1964, 1966-68, 1968, 1970, 1975, 1979 és 1982. Az üléses Az, Bz és ABz kocsik mellett épültek Bcz, BRz, Dz, DUz és Ulz/UMlz típusok is. (U = posta), sőt még 2 db rabszállító kocsi is (cellulari Tipo UIC-X 1978, 50 83 89-70 998-999 K).
Csak példaképpen a Tipo 1964-en belül van 40 db Az, 100 db Bz és 110 db ABz nemzetközi, valamint 95 db Az és 160 db Bz belföldi, plusz 40+30 db Bz > BRz; gyártva 1966-68 között. Még a régi 5-jegyű pályaszámmal jöttek ki, de az utolsó pár nemzetközi Bz már UIC számmal. A forgóváz MD 50 és 140 km/h, később a sebességet megemelték 160-ra és kaptak 24B forgóvázat is. A többibe nem megyek bele...
Nagy vonalakban:
A Tipo 1964...1968 szoknya nélkül, a Tipo 1970-től szoknyával.
A bordás tető a Tipo 1982-től.
Eleinte MD forgóváz, a Tipo 1975 egy részétől Fiat (azaz Tipo-n belüli váltás).
Ajtó...
A Tipo 1964...1968-nál (azaz a szoknya nélkülieknél) az ajtón lévő ablak azonos magasságú a többi ablakkal, fémkeretes és osztott. Ezeknél az ajtó olyan színű, mint a kocsiszekrény, vagyis eleinte szürke, később bordó-szürke. A Tipo 1970-től - és utólag sok korábbin is lecserélve - az ablak kisebb, gumikeretes és nem osztott. Ezeknél az ajtó ezüst/arany színű.
A fentieket csak pár fotó, rajz és adat alapján, de lehet a váltás akár egy Tipo-n belül is, számomra nem derül ki. Ha még rájövök valamire, leírom.