fargo Creative Commons License 1999.11.21 0 0 56
Üdv, 850 :-)

A megbontás nélküli motortuningon a turbonyomás emelést értettem, itt "csak" a motorelektronikába nyúlnak bele, magyarul chiptuningot kap a kocsi. A plusz 50 százalék teljesítmény-növelés teljesen mindennapi és elérhetô -- ehhez az eredményhez egy nem-turbos motort teljesen szét kell berhelni.

Láttam az Ivanicsnál egy 360 lóerôsre felnyomott T5-öst, hát az nem volt semmi.

Én a 460-ast az ivanicsos srácokkal csináltattam, lévén annak a turbonyomása mechanikusan állítható. A gyári 3.5-4.0 baros értékrôl kis lépésekben 1.2+ barra nyomtuk fel a "vastüdôt", közben folyamatosan figyelve-mérve a motort, jelentem, a mai napig kutya baja sincs, pedig a srác aki megvette, nem kíméli.

A 850-est a Szuromival fogom csináltatni, talán tavasszal, 300+ lóerôt ígért :-) Ez is csak chiptuning, bár fontolgatom, hogy megcsináltatom a hengerfejet is, no meg persze megfelelô futóművet kell aplikálni a kocsi alá. Van a Volvonak egy állítható magasságú és keménységű gyári sportfutóműve, azt akarom beszereltetni, bár a mostani is elég stabil.

Vannak mindenféle chiptuningos cégek, jól meg kell nézni, hogy hova viszi az ember a kocsiját, mert akad köztük egy csomó kókler...

Az S40 kárpitjai szerintem kategóriájában átlagosak, én a 850/S70-hez viszonyítottam. Amúgy szerintem nem rossz az a kocsi, csak hát annyit kell elvárni tôle, amennyit a saját kategóriája nyújthat, s nem annyit, amit egy vagy két lépcsôvel feljebb kaphat az ember. Tudomásul kell venni, hogy az egy alsó középkategóriás kocsi, a Volvok között az olcsó modell. Ezzel együtt szerintem nem rossz.

Volvos helyek:
A két legnépszerűbb talán a Swedishbricks meg a Turbobricks, ez utóbbi egy lelkes társaság, kifejezetten Volvo tuninggal foglalkoznak, ezen belül is leginkább a régi 240-es és 740-es modellekkel, tiszta ôrültek, 400 lóerô körül vannak a kocsijaik. Konkrét címet most nem tudok mondani, de rá lehet keresni a nevekre, biztos a találat.

Előzmény: 850 (53)