kly666 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 72290


Sziasztok

FORD ranger XLT 2015 T7 2.2TDCI 118kW

Mi okozhat ilyet? Az van hogy váltáskor (manuális)  kitarja a fordulatot kb 1 másodpercig és azután kezd csökkenni az RPM kb 600 ra . Ez renben van mert ezzel igyekszik segíteni a váltást a megfelelő fordulaton tartással, de kb 100 ból egyszer nem kitatja hanem drasztikusan megemeli. Lásd diagnosztika kép. Szépen látszik hogy elveszem a lábam a gázról, benyomom a kuplungot és rá pár tized másodpercel elkezd nőni a fordulatszám egészen kb 3000 ig. A jelenség ritka és mindíg csak annyi ideig tart amig amúgy is tartania kéne a fordulatszámot hogy segítse a váltást. Az változó hogy meddig megy fel a fordulat , van hogy csak picit ami alig észrevehető de van ,hogy nagyon akár 4000 ig is . de legtöbbször nem felmegy hanem le kb 50% ot (ez lenne a normális szerintem).

Nem lehet mechanikus hiba mert mindíg azonos ideig tart a felpörgés de azért  minden kipucoltam sehol semmi korom.....Gondoltam ABS sebesség szenzorra is mert ugye abból kalkulálja a megfelelő fordulatszámot a váltónak ,de az rendben van mert ilyenkor nem ugrik meg a mutató. A diag szerint jók a helyzetérzékelők is mind a gáz mind a kuplung, nincsenek benne kontakt tüskék.

Mi a franc lehet a baja?

Vagy ez nem is hiba hanem tulajdonság? másnál is ilyen?

Esetleg SW upgrade a motorvezérlőn segíthet?

Szervízbe csak néztek rám bután.....ja és hibakód az nincs!

 

ha van ötlet ne tartsd vissza!

köszi! :)