hmsoft Creative Commons License 2021.07.03 0 0 5311

Érdekes videó a 380 kilométer hosszú Kirov-Kotlasz vonalról, amely a vorkutai vasutat köti össze az északi transzszibbel. Ahogy a vorkutai magisztrálison, úgy itt is a TE10 család m és u változatai (szinte kizárólag remotorizált gépek, tehát mk és uk) biztosítják a vonóerőt, időnként kreatívan legózva. A helyi-elővárosi forgalomba bedobtak néhány, a transzsziben feleslegessé vált ED9t melléket, az ajtóvezérlés miatt az érintett TEP70 példányokat ellátták a motorvonatokhoz való távvezérlési csatlással. (További gépészkedéssel az ED9t vpk. felhasználása sem volna lehetetlen, tolivonat jelleggel, bár az adott utasforgalom mellett érdemi hozadéka nem volna.) Szépen nyomon követhető a rövidperonos megállóhelyek szokásos rendje, ahol az első kocsi utolsó, és a második kocsi első ajtajához poziconálandó a megállás helye - persze az összes ajtó kinyílik, és az egyszerű szabályt nem ismerő utas ugorhat a zúzottkőre.

hm