smnks Creative Commons License 2021.07.03 -1 0 20048

Köszi!

 

Neeem, nem a szikrafogóra gondoltam, őszintén szólva azt észre sem vettem azon a kis képen.

Hanem az ablakok körüli gumikéder imitációra! Lehet, nem nagy dolog, de nálam egy idő óta alapkövetelmény, amely "kicsisége" ellenére sokat tud dobni egy modellen! Ráadásul a te modelleden ez fehér színű, amint a hatvanas évek végén az akkor vadiúj Púposokon szintén ilyen színű volt! (Nyilván ezért is lett ilyen a múzeuminak szánt 113-as.)

Szóval ezen részlet kidolgozását sehol nem lelem pl. a Limit púposokon, de másik két (rézmodell) Púpos változaton sem, amelyek így néha a neten keresztül elém szoktak kerülni.

 

Még egy dolog szokott foglalkoztatni a Púpos modellekkel kapcsolatban, ezért hadd kérdezzem meg a tiéddel kapcsolatban is: Kurzkuplung befogadására alkalmas?

A más típusú, pályakotrós modelleken általában egy hasítékot eszközölnek a kuplung számára, én azt szoktam figyelni, vajon ezt hogyan oldják meg a Púpos modelleken? Jó eséllyel ezeken is szükséges egy eléggé csúnya kivágás, amely alatt azonban már nem folytatódik pályakotró. Rájöttem, hogy a Limit valószínűleg nem véletlenül tett fel a honlapjára a zöld Púposairól olyan szögben készült fotókat, ahol ez a kivágás nem látszik. Így az a negatív hatás nem érvényesül a fényképeken.

A te modelleden nem tűnik olyan mélynek (vagyis inkább magasnak? :-) ) ez a kivágás, ellenben látok ott az eredeti vonókészülék helye körül egy téglalap alakú illesztést. Az jutott eszembe, netán az a darab elmozdul a kuplunggal együtt (mint ahogy az új Gützold Szergejeken az egész pályakotró)? Ugyanakkor a hagyományos kuplungfej ezen darab alól lóg ki a modelleden. Szóval arra az illesztésre célozva kérdezném, hogy annak mi a szerepe?

Előzmény: Zoleek21 (20047)