zombi112233 Creative Commons License 2021.07.02 0 0 6599

0:Amennyire lehet, állítsd jelre ( rögzítési pontra, amit lentebb leírok) a vezérlést, hogy ne akkor kelljen mindent tekergetned, amikor egymáshoz képest túlságosan elmozdulhatnak, mert akár ez miatt is kárt tehetsz a szelepekben, stb. Az egy fog amit arrébb ment, elvileg nem okoz majd gondot. Főtengely szíjtárcsa csavarjára egy racsnis kulcs,óramutató járásával megegyező irányba forgatod szépen lassan, és a felső fogaskerekeket figyeld, hogy MINDKETTŐ a rögzítési ponton legyen. Ne ijedj meg ha néha nehezen megy, néha meg nagyon könnyen, főleg ha benne vannak a gyertyák a motorban. Akár lehet is rögzíteni már most a fogaskerekeket. Sőt. 

1:Leszeded a régi vezérmű szíjakat miután kilazítottad a két feszítő görgőt.

2: Kicseréled a vízpumpát, feszítő görgőket és a többi görgőt.A feszítő görgöket lazán rakod fel, hogy lehessen feszíteni. Ha azt is meghúzod, akkor a feszítő rész is megszorul, tehát nem tudod majd beállítani a feszességet vele. Az oldalán van egy nyíl, hogy melyik irányba kell majd fordítanod az imbuszkulccsal. Ha jelen van, akkor lehet majd a központi csavarral lerögzíteni abban az állásban.

3. A két felső fogaskerék oldalán van egy-egy kisebb lyuk, ahova a vezérlésrögzítőket kell dugni. Kb 8 as fúrószár vagy csavar megy bele, keresztül a fogaskerekeken, bele a szelepfedélbe. A nyíllal jelölt kis lyukak azok. Lehet hogy neked nem pont itt kell rögzíteni, de meg fogod találni. 

4: Győződj meg róla, hogy a lehető legszorosabban és legpontosabban illeszkedjen a fúrószár vagy csavar amivel rögzíted a kerekeket. Véletlenül se legyen kisebb, ne kotyogjon semmi. Ha szorosnak tűnik, ne hidd el elsőre, ugyanis a szelepek rugói nagyon erősek, simán el tudják tartani a kerekeket.

5: Ha ez megvan, felrakhatod a felső, rövidebb vezérműszíjat, ami a két kereket köti össze, méghozzá úgy, hogy a fogaskerekek felső részén feszes legyen, az alja laza, ugyanis ott fogod feszíteni. Ezek alatt középen van egy feszítőgörgő. Imbusszal a megadott irányba tekerve jelre állítod, majd meghúzod a központi csavarját. Itt kész vagy, rögzítés marad a helyén!

6:A főtengely fogaskereket jelre állítod. Blokk oldalan van egy kis vonal, a fogaskeréken pedig az egyik fog mindkét oldala le van törve. Ezeknek kell egy vonalba lennie. Nagyítsd ki a képet látszik a fogaskerék letörése is.

7: Ha ez megvan, ezt a kereket is rögzítsd le. Ehhez nekem sem volt szerszámom, ha tudod, szerezd be.

8:Most mehet fel a hosszú vezérmű szíj. A feszítő görgő oldalán legyen a laza, ne a másik oldalon, hiszen ott fogod feszíteni. Ha úgy tetszik, a vízpumpa oldalán, ahol a leghosszabb szabadon lévő része van a szíjnak. 

9: Ha fent van a szíj, akkor ennek a feszítő görgőjét is feszítsd meg. 

10: Ezután ellenőrizd hogy a főtengely fogaskerék és a vezérmű tengelyek fogaskerekei is jelen maradtak e. Ha nem, akkor lazít és újra kezd. Természetesen csak a második szíjjat. Addig játsz vele amig nem lesz jó. Ha itt elrontod, abból baj lesz. 

11: Ha minden sikerült, minden jelen van, kiszedheted a rögzítőket. 

12: Újra ellenőrizz le mindent, hogy mindegyik fogaskerék jelen van e!!!

13: Most racsnis kulcs a főtengely csavarra, és óramutató járásával megegyező irányba 3-4x forgasd át a motort. 

14: Újra ellenőrizd le, hogy minden fogaskerék jelen maradt e!! Ez akár meg is ismételheted, hogy biztosra menj. 

15:Na most lehet indítani a motort. 

 

Remélem nem hagytam ki semmit. És csakis saját felelősségre csináld. Ha valami nem jól sikerül, tönkre teheted a motort! 

 

Előzmény: Mészáros András (6598)