NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 989
En azt hiszem, hogy mar egyszer elmondtam a velemenyemet, ami azota sem valtozott:
1. Egyszeruen fantasztikus az a pofatlansag, ahogy odafenn kezelik a fovaros dolgait. Hogy lehet valamit ertelmesen megtargyalni, kozos celokat kituzni (majd megvalositani), hogy lehet akarmilyen megegyezesre jutni, ha szakertoi szinten sincs kapcsolat. Utalhatjak nyilvanosan egymast a politikusok, de hogy koztisztviselok sincsenek beszeloviszonyban egymassal, az mar szornyu. Emellett a politikusi nyilatkozatok eszbontoak - mint anno a mediahaboruban vagy Bos-Nagymarosnal: a ket fel kozotti megromlott viszonyt kihasznalja mindket oldal politikusai arra, hogy a sajat emberei meg tovabb melyitsek azt a szakadekot, ami mar itt tatong - mikozben egyikuk sem ert szakmai kerdesekhez.
2. Ennek a kovetkezmenye ez a ketsegbeesett uzengetes - szerintem meg mindig ott tartunk, hogy az FPH nem tudja pontosan mit tegyen, ezert folynak ilyen szamok bedobalasa a levegobe (volt mar 40%-os csokkenes bedobva a koztudatba). Ezzel egyutt szerintem az biztos, hogy a BKV jaratokat fog megszuntetni (es mar nem csak a 10-es busz forog a kockan - ismerosom a heten forgalomszamlalast vegez pont a 10-es buszon es a 17-es villamoson (je, miert pont most, miert pont ezeken?)).
3. Itt mar politikai meggyozodes kerdese - ki a felelos a kialakult allapotert? A sajat velemenyemet mondom: Demszkynek volt egy-ket huzasa, amivel kelloen mergezte a hangulatot, de ebben a helyzetben az erosebbnek kellett volan bolcsebbnek lennie, es az erosebben mulik az nagyreszt, hogy hogy alakul a viszony a ket fel kozott.
4. Mi lesz a vegkifejelet? Szerintem jovore a fovaros igenis hozza fog nyulni a tartalekaihoz - ugyanis egy bizonyos szint ala nem lehet menni a tomegkozlekedessel (pl. nem lehet tovabb ritkitani a 4-6-ost vagy a metrot csucsidoben - avagy nem loghatnak ismet az ajtoban az emberek). Ez azt jelenti, hogy a metroberuhazasnak vegleg befellegzett. Hozzatennem azt is, hogy a fovarosnak sohasem lesz tobbet olyan extra bevetele (privatizacio), amibol egy ilyen nagyberuhazast finanszirozni tudna. Ezt nevezhetjuk mas neven a privatizacios bevetel elherdalasanak is - amit a kormanyzat kenyszerit ki a fovarosnal.
A kormanyzat megussza a metropert - hiszen a fovaros sem tud majd belekezdeni az altala szerzodesbe foglaltakba. Emellett ugy gondoljak, hogy ezzel sikerul Demszky ellen forditani Bp. lakossagat.
A BKV pedig szigoru racionalizalast fog vegrehajtani - es ezzel viszont nehez elkepzelni, hogy amit egyszer mar felvetett es a FPH leszavazott, azt most miert ne tudna racionalizalas cimszava alatt megvalositani (ld. Pesterzsebeti villamosvonalak megszuntetese, 17-es 42-es megszuntetese).

Ket tuz koze kerultunk. Vasutas barataink mar keszulnek a vonalmegszuntetesekre januartol, tavasztol pedig keszulhetunk mi is.
Bocs a terjedelemert, es elnezeset kerem annak, aki maskepp latja a helyzetet. Azt hiszem megis, hogy maximum abban nem erthetunk egyet, hogy ki a felelos a helyzetert, de a helyzet akkor sem lesz szebb.

Előzmény: Carpy (977)