igazi hős Creative Commons License 1999.11.18 0 0 9
"Renault 5 1975-84" a címe meg rajta vannak a motorméretek (800, 900, 1100, 1300 és 1400 ccm), a könyv sötétzöld és az elején egy "bontott" R5-s látszik. A TX-et tudtommal úgy 83-tól 85.02-ig gyártották (az enyém egy 84.10-es példány volt, egyébként kézi ablakemelővel és hagyományos üvegekkel + tetőablak, viszont kicsit kagylósított, nagyon kényelmes első ülésekkel), elég kevés került ki belőle. (Gondold el ez egy nagy motor ehhez az autóhoz, nyilván a 900-as motor városban sokkal jobb, de még az 1100-s is sokkal takarákosabb: nekem sose ment 7 alá a fogyasztás igaz nem is nagyon erőltettem a dolgot. Tudtommal a TX volt a csúcsfelszereltségű R5, persze a Turbokat kivéve.) A tapasztalatok: motorikusan egy álom (amikor rosszalkodott a karburátor bemérettem: 2000-3500 fordulat között nagyon jól húz, és 14 évesen még 60 LE-t adott le a gyári 63-ból), a karburátor egyébként egy varázslat, a szakszervizes srác fél napot ült felette hogy mi mit csinál, de aztán sikerült összeraknia rendesen. A lámpáim már kicsit vakultak, de aztán megcsúsztam az első hóban, így újak lettek benne. Ami elromlott: 150e kmnél kuplungot kellett cserélni, 180e kmnél bal első féltengelyt, 200e kmnél féktárcsákat, meg rengeteg (évente, azaz 20ekm alatt) 2-4 gömbcsuklót de ezek szokványos dolgok. Az R5 (akár a legtöbb régi Renault) zárjai elég gyengék, azaz könnyen nyithatók, ez persze jó is lehet, amikor az enyémet felnyomták (nem vittek el semmit, mert nem volt mit), akkor nem törtek el semmit a zárban így 500 Ftért meg lehetett csináltatni. Ha jobb a zár, akkor eltörik és akkor min. 5000 a csere :-) Na ennyit mára az R5 csodáiról...
Előzmény: csite (5)