Ghost Busters Creative Commons License 2021.06.12 -16 0 25370

Megfelelő használat, hogy legyezik magukat az utasok?

 

Ne haragudj, de te egy nagyon buta ember vagy. Gondolkodni kéne néha, de neked - több éven keresztül több száz kommentedet olvasva - sem sikerült sokszor. Persze emberek vagyunk, hibázunk, tévedünk, de amikor rólad kiderült, sosem ismerted el.

 

Utánanéztem ennek a klímahasználatnak, a nemzetközi előírásoknak, és a mediterrán szokásoknak (ők ehhez kicsit jobban értenek, bár szerinted nem biztos).

 

Nos, a tény az, hogy a szabványos utastéri belső hőmérséklet 22 Celsius fok. Az, amire előírják, hogy nem lehet több a hőmérséklet különbsége (külső - belső) 7-8 foknál, az a gyakran ki- és beszálló járműveknél áll fenn. Ha a külső hőmérséklet 35 fok fölé megy, a mediterrán országokban akkor 24 fokra állítják a hőmérséklet szabályozót.

 

Barcelona környékén nem alkalmazzák, mert ott mindig 18 fok a járművek utastéri hőmérséklete, de ez szerintem is durva túlzás.

 

A lényeg, hogy mi magyarok klímát használni nem tudunk. Sem a hőmérséklet, sem a cserélendő levegő mennyisége nem éri el a kívánt színt alsó határát sem, de amíg a mentalitás olyan ebben az országban az emberek többségének, mint a tiéd, nem is leszünk élhetőbb ország.

 

Szerencsére mindennapi utazásaim alkalmával egyre többször tapasztalom, hogy a fehér-kék Flirt-ök hűtése is javul (a pirosoké mindig jó volt, sőt néha túlzás is). És még egyszer: nem minden a hőmérséklet, ha van elég levegő, akkor jó a 25-26 fokos utastér is, de egy klímát használni nem tudó országban (és a nálunk több tapasztalatot szerzett országokból nem tanulva) a kettő összefügg.

Előzmény: r1232 (25348)