naiv_ Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 78004

 "..villanyautóval jársz munkába nap mint nap , akkor mikor lesz lehetöséged az autót tölteni a napelemmezödböl , hogy éjjel besegíts a hálózatnak ?"

Éjjel ritkán kell besegíteni a hálózatnak, de ez sem kizárt. Ha X az EV akku kapacitása, és a napi autózáshoz X/2 elég, akkor a maradék X/2-ből nincs akadálya a besegítésnek. Elárulom, nálam nagyjából ez a helyzet.

Mivel ilyen autóval járok (PHeV). Kiszámoltam, 5 év alatt kb. 1,5 - 2 milliót hoz vissza nekem az, hogy otthon töltök, garázsban, benzin helyett. Az autó nem szokott pénzt termelni, a pénzt viszi -  cserébe időt spórol (az idő is pénz), kényelmet nyújt. Viszont esetleg kevesebbet. Diesel SUV-ról PHeV SUV-ra cseréltem, 6 éves autó helyett egy újra, a cseréra felpénzt fizettem értelemszerüen, az említett 2 MFt-t leírhatod belőle. Ezt a mérleget még javítaná, ha visszatáplálnék szabályozott körülmények között a hálózatba (ilyen autó most nincs, de  valószínű lesz -  ezt eldönti, hogy ez a rendszer megéri-e az érintetteknek - áramszolgáltatók - EV tulajdonos).   

Előzmény: peterch (77997)