advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 3 393967

Még annyit fűznék hozzá, hogy gyakorló villamosmérnökként is látom, hogy a szilárdtest korszerű mikroelektronikák kisáramú rendszereinél piszok jó megbízhatóságokat és élettartamokat tudunk már produkálni - de a nagy/erősáramú rendszerek bizony változatlanul nagyon komoly hibaforrások. 

Az EV-k jelenlegi meghibásodási rátái - pedig zömükben új-újszerű kocsikról beszélünk még !! - konkrétan rosszabbak a kiforrott ICE kocsikénál, ráadásul még ezek esetében is a teljesítményelektronikai részekkel van a legtöbb gond. Javul a helyzet folyamatosan, de egy nagy-áramú inverter per pillanat egyértelműen nagyobb hibaforrás egy kocsiban - mint egy gagyi, karburátoros tök egyszerű benzinmotor (amivel, ha gond van, hát az esetek nagyobbik hányadában ugyebár a GYÚJTÁSSAL lesz gond...).

 

Hiába nagyon egyszerű egy aszinkron villanymotor (elvileg) - a gyakorlatban azért még ezzel is tud gond adódni, de ami fő: az egyszerű motor mögött nagyon bonyolult és nagyon nagy terhelésnek kitett elektronika dolgozik, aminek ráadásul a hibái nagyon nehezen felderíthetők és javíthatók, magas integráltságú rendszereknél a javításra gazdaságosan (vagy akár fizikálisan) már nincs is mód, a fődarabok cseréje meg olyan költséges, ami minden gazdasági számítást azonnal agyonver. Ha egy EV-ben az akkuval vagy inverterrel baj van (márpedig az élettartama alatt a jelenlegi tapasztalatok alapján jóformán 100%-ra vehető, hogy lesz !!), és már nem garanciális a történet - akkor azonnal ott tartunk, hogy soha semmi, elvi esélye sincs megtérülésnek, bármilyen ICE szar gazdaságosabb megoldás.

 

Márpedig a vásárlókat ez fogja érdekelni - és ugyan pl: az EU területén lehet, hogy a vásárlókat erőszakkal elzárják a többi alternatívától, de ez a világ autópiacának csak a negyede-ötöde, ettől még az USA-Kína vidoran tovább fogja gyártani és használni az itt akár már be is tiltott "normális" dolgokat, és röhög rajtunk tele szájjal...

 

A bébifókáknak meg többet árt, amikor ligniterőműről töltögetjük a csodás EV-t, mint ha egy decens hibridet használnánk...

Előzmény: Auralianus (393958)