Az eddigi minél nagyobb fényerőre törekedés tetszett!
De.......
Azt ne felejtsük el, hogy az autó elektromos háztartása nem a konektorból kapja az áramot!
Mielőtt bárki is az alant ajánlott 140-es fényszórókat, 100-as szúrókat és 100-as tompítottakat bekapcsolja, gondolkodjon el azon, hogy egyáltalán rendelkezésére áll-e ennyi energia! Ugyanis két fontos "alkatrész" nem került eddig szóba! Mégpedig az akkumulátor és a generátor! Érdemes tehát a nagy igények előtt megkeresni azt a fontos adatot a kocsi leírásában, amely tartalmazza a generátorból kivehető legnagyobb teljesítményt! Ennél többet nem lehet kivenni, mert a generátor konstrukciója megakadályozza. Így a maradékot kénytelenek a fogyasztók az akkumulátorból kiszedni, ami véges kapacitással rendelkezik. Ad abszurdum előfordulhat olyan eset mondjuk egy Győr-Budapest viszonylatban, hogy az út végefelé egész egyszerűen leáll az autó, mert nem lesz gyújtás! Tehát, mielőtt szerel(tet)ünk és kapcsolunk, számoljunk egy kicsit! Vegyünk egy mostanság tipikus alapesetet, amely egy ködös, párás, hideg éjszakát jelent! Bekapcsolt fogyasztók kb. teljesítmény-igénye: gyújtás+benzinszivattyú 100W, helyzetjelzők 50W, fényszórók 2*60W, ködlámpák 2*55W, ablaktörlő(k) 120W, fűtőmotor 100W, hátsó szélvédő fűtés 100W, autórádió 100W, + alkalmi egyebek (irányjelző 45W, fék 45W, ablakemelők, szivargyújtó, rádiótelefon, kürt, ülésfűtés, ....) = kb. 700-800W. Az átlag generátorok is kb. ennyit bírnak! És még az akkut is kellene valamivel tölteni! Namost, ha 100-150 W-al növeljük az izzók teljesítményét, akkor valóban jobban fogunk látni, de csak egy darabig! Ezért is ajánlatos telente az akkut még töltögetni is akkutöltővel!
Persze, mindezek ismeretében lehet okosan kapcsolgatni is, mert nem mindennek kell egyszerre működnie és így a jut-is-marad-is elv alapján végig lehet autózni egy hosszabb utat is!